FM-antenne??

  • Skal lave en FM-antenne til et anlæg, har læst lidt og ville lige hører om nogle af jer ved noget om det


    På billedet som i kan se er der 2 ledninger på 1,6m som samlets i midten med den lille røde prik som er en samlemuffe og den sorte ledning er et skærmet kabel som er samlet sammen med de tynde ledninger i samle muffen og så går ned i anlægget, lyder dette dumt?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Som regel er det meget lidt kritisk med FM antenner til alm. anlæg. En alm. ledning på 1-2 meter på gulvet plejer at virke fint.


    /ask

  • Ja, men kontoret jeg sidder på er en god gammel betonbunker mere eller mindre så signalet herinde er ikk så godt, derfor jeg lige hurtig vil lave en, billedet jeg har lavet er det ikke den korrekte måde og lave det på?


    MVH Kenneth =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jo, så er det den rigtige måde at lave det, men husk nu at få den smidt udenfor bygningen, ellers hjælper det jo ikke det store.


    Vi lavede noget tilsvarende på et tidligere kontor, det passede lige med at den kunne smides ud af vinduet og splittes til hver side langs karmen.


    /ask

  • Hvis jeg nu ikke kan smide den udenfor, er jeg så på røven så at sige?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Det er da forsøget værd, men jeg tror ikke at du får meget ud af det. Kan du slet ikke modtage noget på den "normale" vis? Hvis du godt kan få lidt signal på normal vis kan du måske rede dig et ordentligt signal, men hvis du slet ikke kan få noget tror jeg ikke at der er meget at komme efter.


    /ask

  • Jo, der er et lidt halvdårligt signal lige pt, men der er også bare brugt en 5 meter ledning som antenne, så tænkte om det ikke burde kunne forbedre signalet lige og bruge et par min på og lave den ordentlig.


    "Skærmen" på det kabel som går ned i anlægget hvad gør man med den? skal den også kobles med oppe der hvor jeg samler det hele, eller skal de "isoleres" fra det så den ikke er i berøring med det?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW