Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 2. december 2003, 23:19

Hej hej

Ja så skal mor have ny computer, og lovede hende jeg ville kigge lidt på hvad hun kunne få for en ca. 3000 kr. Har kigget lidt rundt, og kan sku ikke rigtigt bestemme mig. Derudover synes jeg shg's saml selv fidus er uoverskuelig, og så har den kun de aller nyeste (læs: dyreste) produkter at vælge imellem. Så nu kommer jeg til den bedste saml selv fidus, tweak.dk :P

Har MAX 3500 kr. incl moms og forsendelse (derfor skal det helst være fra samme shop)

Skal bruge følgende:

Motherboard
CPU
Grafikkort
Ram
Harddisk
CD-Rom brænder
Diskettedrev
Kabinet
CPU-køler

(ja faktisk alt undtagen skærm, tastetur og mus - har jeg glemt noget?)

Computeren kommer min lillebror også til at benytte sig af, og han vil gerne kunne spille de nye spil. Så grafikkortet skal ikke være onboard eller noget den dur, hvis i havde det i tankerne. Ved godt det ikke er alverdens penge, men "do your magic" :P

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "LecTer" (02.12.2003, 23:20)

2

tirsdag, 2. december 2003, 23:30

du kan starte med et asus GF 3 ti 500 til 500 kr

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

3

tirsdag, 2. december 2003, 23:32

kig f.eks. på shg
der kan man selv samle et system....Sikkert AMD system med billigt grafik og onboad lyd/lan på mobo og ca. 40-60gb hd 512mb ram "BILLIG køler" da din mor sikkert ikke overclocker osv.

Who am I?

4

tirsdag, 2. december 2003, 23:42

du kunne jo tjekke edbpriser under saml selv

der kan du få

SOCKET A Bundkort
(FSB266, DDR, USB2,0, ATA133)
AMD K7 1800MHz CPU
K7 SocketA Køler
Original 256MB DDR400 PC3200 RAM
Maxtor 80GB 7200rpm Fluid ATA133 Harddisk
AGP <64MB Grafikkort
Alps 3,5" Floppydrev
Miditower ATX Kabinet 300W
Manhattan PS/2 Tastatur
LG 52x CD-ROM
SB komp. Lydkort
Xtreme Mouse wheel
Bogart 150W højtalere

for 2800 (bare et eksembel) så ved du ca. hvad du kan få

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Wolf_of_dk" (02.12.2003, 23:43)

5

onsdag, 3. december 2003, 00:10

Citeret

Originally posted by LecTer
Hej hej

Ja så skal mor have ny computer, og lovede hende jeg ville kigge lidt på hvad hun kunne få for en ca. 3000 kr. Har kigget lidt rundt, og kan sku ikke rigtigt bestemme mig. Derudover synes jeg shg's saml selv fidus er uoverskuelig, og så har den kun de aller nyeste (læs: dyreste) produkter at vælge imellem. Så nu kommer jeg til den bedste saml selv fidus, tweak.dk :P

Har MAX 3500 kr. incl moms og forsendelse (derfor skal det helst være fra samme shop)

Skal bruge følgende:

Motherboard
CPU
Grafikkort
Ram
Harddisk
CD-Rom brænder
Diskettedrev
Kabinet
CPU-køler

(ja faktisk alt undtagen skærm, tastetur og mus - har jeg glemt noget?)

Computeren kommer min lillebror også til at benytte sig af, og han vil gerne kunne spille de nye spil. Så grafikkortet skal ikke være onboard eller noget den dur, hvis i havde det i tankerne. Ved godt det ikke er alverdens penge, men "do your magic" :P

Så lige på www.prc-data.dk at de har nogle rimelig billige PC'er - til min mor ville jeg nok snyde lidt og købe en færdigsamlet - det er nok ikke de vilde krav hun har - udover at den bare skal køre stabilt..... 8)

6

onsdag, 3. december 2003, 00:25

som sagt skal grafikkortet være rimelig iorden, men et gf3 ville godt kunne gå an.

så vidt jeg kan se er prc-data's computere i den prisklasse jeg søger kun med onboard

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "LecTer" (03.12.2003, 00:26)

7

onsdag, 3. december 2003, 00:51

Citeret

som sagt skal grafikkortet være rimelig iorden, men et gf3 ville godt kunne gå an.

så vidt jeg kan se er prc-data's computere i den prisklasse jeg søger kun med onboard

Asuses GF 3 ti 500 er lige blevet sænket med 79% ned til 500 bananer

8

onsdag, 3. december 2003, 00:56

Citeret

Hmmm - ok - kiggede heller ikke så grundigt - da min mor ikke lige mangler en ny pc - og jeg vil sgu selv samle mit HW......... ;)

9

onsdag, 3. december 2003, 01:12

Citeret

Originally posted by WizzarD

Citeret

Hmmm - ok - kiggede heller ikke så grundigt - da min mor ikke lige mangler en ny pc - og jeg vil sgu selv samle mit HW......... ;)

Elsker at rode med det skidt og hvis man kan spare penge samtidigt er det jo perfekt

10

onsdag, 3. december 2003, 02:03

altså med sådan et småt budget, alle de ting der skal i, og din lillebror's krav til nye spil, syns jeg at det ser ud til at knibe lidt.... :(

jeg ville nu egentlig foreslå at søge en brugt...? 8o

men det er sføli også en lidt større chance at tage, meeeen...hvis endelig tingene er iorden så får du jo også mere for pengene ved privat køb ;)

11

onsdag, 3. december 2003, 05:16

jeg ville helt klart vælge at købe delene brugt - for 3000kr kan du altså få en ret ok computer brugt hvis du kigger lidt herinde i køb og salg og på oc.dk og hol.dk - det kræver selvfølgelig lidt mere tålmodighed men det er også en væsentlig del af charmen syns jeg :))

13

onsdag, 3. december 2003, 14:53

prøv at kigge på www.greendata.dk

Under pc systemer > greentech > amd XP > der er nogle okay billige systemer.. så kunne man måske køb sådan et og så et nyt gf3 :)

14

onsdag, 3. december 2003, 21:55

se på http://www.1tegration.dk, de har nogen yderst billige pc'er

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Maximus VII Impact

Det er ved at være noget tid s
Læs Mere

0

Logitech x300 Bluetooth højttaler

Musik på farten kender vi alle
Læs Mere

1

Seasonic Platinum 1050W

Seasonic er en stor spiller på
Læs Mere

2

Gamdias Nyx Gaming Mat

Når man gamer, er det vigtigt
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Microsoft lancerer eget Smart Watch

Microsoft har annonceret deres
Læs Mere

0

Nexus 6 bliver forsinket i Europa

Forudbestillingerne til Nexus
Læs Mere

0

En pille der kan opdage kræft – Google´s nye projekt

Google X et science fiction-la
Læs Mere

0

Artikel: Sådan sikrer du dig mod MobilePay svindel

Hvis du har fulgt med i nyhede
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.