Skifte FAN på PSU? - er det ligetil?

  • Hej


    Jeg har lige købt en Coolermaster M600 PSU, men den larmer lidt for meget til min smag. Derfor vil jeg gerne kaste en anden FAN i PSU'en - er det muligt? - jeg mener, er der 3-pin/4-pin stik i PSU'en eller er FAN'en loddet til PSU-boardet?


    En anden ting er at der også er noget intelligens til PSU'en FAN - skifter speed efter temperatur - vil jeg fucke det op hvis jeg f.eks. lodder en ny fan til PSU-boardet?

  • De fleste af dem jeg har haft splittet ad var ret nemme at skifte. Dem nemmeste måde at få svaret på er vel at pillet låget af din PSU og se efter hvordan blæseren er monteret.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    mja - men så bryder jeg vist garantien... Gør det nok alligevel - tak for svaret


    ja du er da nød til at skille den ad for at se. Og ja så er garantien gået fløjten ellers lev med det din blæser siger. man kan jo ikke både blæse og ha mel i munden på samme tid vel. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    true... Jeg må frem med skruetrækkeren så, og bare håbe på at det kan lade sig gøre :)


    Self. kan det da lade sig gøre, spørgmålet er vel mere hvor nemt det er!?


    /ask

  • Jeg tænker mest på den fan control der ligger i PSU'ens board - altså temp/fan control. Tænker at jeg måske messer det up ved at sætte en anden fan til, der kører ved andre hastigheder...