Min computer får kramper!

  • Hey!


    Jeg har tidligere idag lavet et topic der handlede om at min bios pludselig var begyndt at komme med nogle fejlkoder i form af bip lyde der sommetider forhindrede computeren i at starte op .. P5B-E Plus er bundkortet hvor den kom med 1 lang bip lyd og 3 korte .. Manualen fortæller intet om hvad det betyder men folk foreslår ram fejl eller anden hardware fejl..


    Jeg er nu begyndt og undersøge hvad det kan skyldes og har lagt mærke til en underlig ting.. Hvis jeg laver "mange" ting på en gang, eller bare stresser den ene kerne på min cpu til det yderste så lagger alting.. den kan altså ikke multitaske.. lyden lagger i windows og andre ting kan slet ikke følge med..


    Temperaturen på min cpu ser også høj ud synes .. men det er kan godt være det bare er mig? Screenshot fra Speedfan er vedhæftet hvor de kan ses.. Det er under load og de bliver ikke højere..


    Jeg har testet for ram fejl med Memtest86+, men den så ikke ud til at finde nogen fejl .. Hvordan kan jeg teste de andre komponenter for fejl, som f.eks. gfx?


    Nu er windows også begyndt at komme med fejlmeddelser om beskadigede filer diverse steder på disken.. :(


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Kortet er testet og der fandtes ingen ram fejl.. Bundkortet melder den samme fejl hvis det eneste jeg har sat til er GFX, en stang ram, og CPU .. Har selvfølgelig prøvet med forskellige ram klodser, men med samme resultat..


    MemTest er kørt, hvor den heller ingen fejl fandt..


    Det bliver værre og værre.. Den starter sjældnere og sjældnere op .. Her til aften gik der 2 timer hvor den prøvede og prøvede, men nu skriver jeg fra den.. :boxed:


    Findes der et program der kan tjekke bundkort og cpu for fejl?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Jeg mener Prime95 kan sættes til at belaste CPU alene, men selv om CPU'en laver fejl, kan man vel ikke helt vide om de fejl den laver skyldes bundkortet.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Jeg mener Prime95 kan sættes til at belaste CPU alene, men selv om CPU'en laver fejl, kan man vel ikke helt vide om de fejl den laver skyldes bundkortet.


    Nej har også oplevet det samme med nogle ram.. Hvor den fandt fejl på ramene som egentlig ikke var der, for ramene virkede fint i andre computere.. Det skyldtes så en fejl i memory controlleren på bundkortet.. Det samme gælder sikkert for cpuen ku jeg forestille mig..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet