• Hey


    Så er min nye computer endelig kommet :)
    En af mine venner sagde, at det ville være en god ide at dele min (C:drev) op i 2. Sådan at hvis jeg engang skulle formatere den igen skulle jeg ikke installere nyt windows.


    Men er der nogen der præcist kan fortælle mig hvordan man gør det. :) Så ville det bare være vildt godt.



    På forhånd rigtig mange gange tak


  • Hmm.. Det hedder partitioner :) Men kan ikke se hvad det skulle hjælpe at gøre sådan.. For hvis man formaterer computeren er det vel fordi at Windows er fyldt med alt muligt mærkeligt. Og så skal man geninstallere det for at få mappen "ren". Hvis det bare er for at fjerne programmer og spil osv. kan man ligeså godt slette dem manuelt. Det tager ingen tid :)


    Det kan også være at han mener at du skal dele den i to, så der kommer en kopi af Windows... Det ved jeg så tilgengæld ikke hvordan man gør.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Hey :)



    Ja, nu når jeg tænker over det har du fuldstændig ret. Kan jo bare slette dem manualt som du selv siger.


    Og det min ven mente var at der var Windows på det ene drev, og spil osv. på den andet drev (:


    Kommer nok også kun til at formatere den hvis jeg får virus :s



    Mange tak :D

  • [quote]Oprindeligt indlæg af Tobetry
    Hey :)



    Ja, nu når jeg tænker over det har du fuldstændig ret. Kan jo bare slette dem manualt som du selv siger.


    Og det min ven mente var at der var Windows på det ene drev, og spil osv. på den andet drev (:


    Kommer nok også kun til at formatere den hvis jeg får virus :s



    Men nu når jeg tænker over det. Når man skal installere nyt Windows skal jeg så ikke starte den og sætte disken i, og derefter genstarte, og så gå ind i BIOS og så "BOOT" fra den første inde i "BOOT menuen" som hedder CD-ROM?


    På forhånd tak. :)

  • Hey...



    Men nu når jeg tænker over det. Når man skal installere nyt Windows skal jeg så ikke starte den og sætte disken i, og derefter genstarte, og så gå ind i BIOS og så "BOOT" fra den første inde i "BOOT menuen" som hedder CD-ROM?


    På forhånd tak. :)

  • Jo det skal du lige præcis.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().