skærm måske død!! eller gfx??

  • hej rødder


    min skærm er gået i sort, det startede med at den ikke ville tænde, hvor jeg genstartede (windows blev indlæst som sædvanlig, kunne jeg høre på lyden) og så startede skærmen, det stod på i et par dage, men forleden ville den slet ikke starte op, den viser opstarten i bios, og viser windows opstart, men så går den i sort, den flimre så ca en gang i sekundet kan jeg lige ane... men men har sat en gammel skærm på min computer, og der er ikke nogle problemer.. og har sat fladskærmen på min søns computer, og der køre den uden problemer!! så nu er jeg sgu tabt :crazyeyes:


    men det kunne da tyde på at det måske er min computer der er problemet, eller hvad?? håber der er nogle der har noget viden inden for det ..gg


    på forhånd tak mvh bjarne

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • har du prøvet en anden skærm??

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Som han skriver har han prøvet med en anden skærm.


    For mig lyder det som om skærindstillingerne i windows har sat højere end det skærmen kan klare. Prøv at boote op i fejlsikret tilstand. Tror det er F5 eller F8 man skal holde nede under opstart.
    Ellers kan du bare ændre opløsningen til 800x600 med den skærm der virker, slukke computeren, sætte den anden skærm til og se om der så kommer billede på skærmen.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • hej igen


    FifaFrazer: du havde ret, mhz for skærm var blevet sat op til 75mhz, og det bryder en fladskærm sig ikke om (viewsonic vx922)...


    MEN hvofor sætter computeren det selv op? kan ikke sætte mhz ned til 60mhz i advanceret indstillinger - men kan godt i nvidias kontrolcenter!!! og når jeg så starter op igen - så er det sommetider sat op igen, så der igen er sort skærm.... igår satte jeg den til 60mhz og der kørte den fint hele dagen, også selv om at jeg genstartede den - men her til morgen var det sgu galt igen, og der kunne jeg heller ikke se post startup og den var død under hele opstarten af windows, så slukkede jeg skærmen, og tændte den igen 10 minutter senere, og nu køre den så igen :ohmy: selv om at den står til 75mhz i både skærmindstillinger og i nvidia kontrolcenter :( :( :(


    håber der er nogle der har et råd - for jeg er sgu stået af nu!!


    mvh bjarne

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Hej igen


    Nu vil den sgu ingen ting... Så må bruge ipoden til at gå på nettet med.. Der var en der mente at det kunne være strømforsygningen der var problemet, hvad siger i til det ??

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • aner det ikke, det er jo en fladskærm - så det er da ikke smart af den og sætte det op ihvertfald :D


    men er åben for alle forslag.... richardx: er det noget du har prøvet før? men et eller andet sted er det bud lige så godt som andre bud - for nu har jeg sat en gammel IBM crt skærm, og den kan grafikkortet godt finde - og gi rigtig mhz

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

    Rettet en gang, sidst af bjarneboll ().

  • Det er 60 Hz den kører og ikke 60 MHz. Tallet siger hvor mange gane skærmen opdaterer pr. sekund, og svarer altså således til 60 frames pr. second.
    Kan du ikke bare sætte den til 60 Hz i nvidias kontrolcenter, eller det ignorerer windows måske?
    Jeg kan desværre ikke hjælpe med fejlfinding i windows - det er stort set umuligt. Der må man bare prøve sig frem.. Evt. afinstallere grafikkort-driveren med driver cleaner pro og derefter installere den nyeste version af driveren.


    Så længe du kan se opstarten i BIOS osv. burde der ikke være noget galt med skærmen. Det er i Windows den er gal.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • okay..gg jamen den vil heller ikke vise opstarten mere, på min computer :ohmy: men på sønnikes computer køre den nu, efter lidt roden med hz

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook