Intel Atom Dual-Core bundkort?

  • jeg vil høre om Intel's eget bundkort er det eneste man ka købe i dk med Intel Atom Dual-Core processor el. bare mig?


    gruden til at jeg ik vil ha Intel's egen er da de bruger de gamle mosfets, chokes og capacitors hvor bla. Gigabyte bruge de nogle, og kunne godt tænke mig sådan en Intel Atom system til at køre en lille Ubuntu computer, men så tænkte jeg på om jeg virkelig ska køber en single køre af Intel's Atom for at få et bundkort med de nye mosfets, chokes og capacitors på?

  • Det skal nok passe,har lige kigget hos Gigabyte,det ligner ikke de er på vej med et,tror Intel skød sig lidt i foden ved kun at ha det gamle 945 chipset klar til Atom,bruger jo altså 5 gange så meget strøm som cpuén.MSI MS-9830 er undtagelsen,det kører på 945GSE og bruger so-dimm ram,og ved ikke hvor det kan købes.Meen synes nu alligevel ikke intel dual atom er skidt,udover den bedre cpu får du Gbit lan og s-vhs.De solid capacitors Gigabyte bruger gør nok ikke den store forskel på den her slags hw alligevel.
    http://www.mini-itx.com/reviews/atoms/default.asp?page=1