Hvilken mini-bærbar skal man vælge?

  • Hej alle,
    Jeg er faldet ret pladask for de her nye mine-bærbare med 9-10" skærm.
    Men syntes dælme allerede at der er kommet så mange forskellige, og nye opdateringer inden for eksisterende modeller.


    Så...hvad skal man vælge og hvad skal man specielt kigge efter, når man kigger på disse nye mini-bærbare?


    Det skal lige siges, at dette skulle være en ekstra bærbar til den jeg allerede har i forvejen, så den skal ikke bruges til noget stort og krævende, bare internet surf, billeder, film osv.

  • Har selv en MSI Wind, og det er klart den lækreste af de billige mini laptops jeg har prøvet. Har sidet med Asus EEE samt den nye 8" HP og MSI'en er klart at fortrække.


    Der ligger forresten en video anmeldese af alle tre inde på comon.dk på forsiden.


    Dog ville jeg vælge HP 2510p hvis budgetet er til det. Den er godt nok 12", men den er satme lækker!

  • jeg har lige for ik længe siden haft en Asus Eee PC i hænderne som skulle installeres XP på fra Linux af og har haft en Acer NOTEBOOK ONE.


    jeg vil tilhver en tid så hellere tage Acer Notebook One end Asus' Eee PC da jeg mener deres billige 8tommer udgave skraper lidt bunden med den Intel Celeron processor de har smidt i den ka jo slet ik følge med den SSD harddisk de har smidt i. Synes at Intel Atom processoren fra Notebook One er dejlig at arbejde med den ka klare mere end Celeron'en før man ka mærke den arbejder.


    Så vil sige at ska du ha en lille Laptop så ska den være med Intel Atom måske Atom Dual-Core hvis det er så skulle du få en dejlig lille maskine med en del krafter i :)

  • Jeg er langt fra tilfreds med min Eee PC. Tastaturet er simpelthen alt for lille, CPU´en går i knæ over ingen ting. Selv med 2GB RAM virker den ualmindelig langsom.
    Med Ubuntu virker den nogenlunde, bortset fra at WLAN kun fungerer periodisk.
    Hvis jeg skulle købe en anden,hvilket jeg absoult ikke skal, ville jeg vælge en Acer eller MSI.

  • Selv står jeg også og kikker efter en mininote... pt står valget mellem MSI Wind eller Eee 1000H.. de har ca. samme specs så mest kun design der bestemmer.. tror det bliver en Eee 1000H. (Prisen er iøvrigt også ca den samme)

    Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-P35-DS3L | 2x2GB OCZ Platinum PC2-8000 |Sparkle 8800GT (1024MB)
    Seagate Barracuda 7200.11 500 GB | Antec EarthWatts 500W | Antec Sonata III

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af munckster
    Selv står jeg også og kikker efter en mininote... pt står valget mellem MSI Wind eller Eee 1000H.. de har ca. samme specs så mest kun design der bestemmer.. tror det bliver en Eee 1000H. (Prisen er iøvrigt også ca den samme)


    sikker dig du får den med Intel Atom processoren og ik Intel Celeron processoren, der er nemlig begge ude i 1000H i andre lande.

  • Jeg har selv Acer one og er meget tilfreds med den.


    Skulle jeg vælge ny ville jeg vælge LG X110-L med 3g net til 1999 i computercity.


    Ellers er Samsung nc10 (tror jeg den hedder) rigtig nasty, og skulle gerne være lige på trapperne herhjemme.

  • MSI Wind er min favorit, der ville jeg smide mine penge :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • MSI Wind skal også have min maskine, har siddet ved med den godt og vel 14 dage nu som erstatning for min bærbar og den er faktisk rigtig nice og til at holde ud og sidde ved i flere timer om dagen, dog skal man lige vende sig til størrelsen, men sådan er det jo med dem alle.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Renegger & PsyCho, Medion og Vega har 2 maskiner 100% manen til, de hedder bare ik MSI, hvorfor ik købe en af dem istedet, så slipper man for at vente???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    Renegger & PsyCho, Medion og Vega har 2 maskiner 100% manen til, de hedder bare ik MSI, hvorfor ik købe en af dem istedet, så slipper man for at vente???


    Præcis ... det var det jeg gjorde.


    Den ENESTE forskel er at istedet for der står "MSI" på den, hedder den "Mybook" istedet, hvis du kan overkomme at leve med dette, er det akurat den samme computer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Koedy


    Præcis ... det var det jeg gjorde.


    Den ENESTE forskel er at istedet for der står "MSI" på den, hedder den "Mybook" istedet, hvis du kan overkomme at leve med dette, er det akurat den samme computer.


    Hvis ikke så bare pil mærket af ;) Det gjorde jeg på min da mybooks logo er ret så grimt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lunde
    Hej alle,
    Jeg er faldet ret pladask for de her nye mine-bærbare med 9-10" skærm.
    Men syntes dælme allerede at der er kommet så mange forskellige, og nye opdateringer inden for eksisterende modeller.


    Så...hvad skal man vælge og hvad skal man specielt kigge efter, når man kigger på disse nye mini-bærbare?


    Det skal lige siges, at dette skulle være en ekstra bærbar til den jeg allerede har i forvejen, så den skal ikke bruges til noget stort og krævende, bare internet surf, billeder, film osv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Symbol
    Jeg har selv Acer one og er meget tilfreds med den.


    Skulle jeg vælge ny ville jeg vælge LG X110-L med 3g net til 1999 i computercity.


    Ellers er Samsung nc10 (tror jeg den hedder) rigtig nasty, og skulle gerne være lige på trapperne herhjemme.


    1.999 kr.? Siden hvornår? Mig bekendt koster den hele 3.499 kr.


    - har du et link?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]


  • Et rigtig godt bud! Den ser yderst interessant ud!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Et rigtig godt bud! Den ser yderst interessant ud!


    ja den gør, os dejligt at se af Lenovo ik ligger i overklassen, men er til at betale sig fra :D