Ny computer, vil den fungere?

  • Hej :)


    Jeg er kommet dertil i livet hvor det er tid til en ny computer der ikk skal fejle noget. Jeg ved egentlig godt hvad jeg vil have er bare i tvivl om det ville fungere ordentligt og om der er nogen ting der måske skal ændres.


    Processor


    Bundkort


    Grafikkort


    Ram


    Harddisk


    Kabinet


    DVD-Brænder


    750 Watt Energon ESP-750 120 mm PSU


    Artistic Cooling Alpine 7 S-775 CPU-Køler



    Det skulle vist være det hele. Det vigtigste for mig er at der er en hurtig CPU, et stærkt grafikkort og gode ram. Det en gamer-comp.


    Venter spændt på svar :)


    EDIT : Ville dette Bundkort være godt nok og få det bedste ud af rammene osv ?

  • Det bundkort du har valgt understøtter DDR2 ram og ikke DDR3.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Har du planer om at overclocke?

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Nej, jeg har ingen planer om at overclocke den lige med det samme, det burde ikk være nødvendigt.
    Men senere skal den vel, og der invistere jeg også i ekstra kølere :)


    Og, okay tak :) Hva gør den PSU bedre da?
    EDIT: Så den kun er 520 watt, det dur ikke, jeg skal bruge mindst 750 watt pga. grafikkortet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hhunden921o
    Nej, jeg har ingen planer om at overclocke den lige med det samme, det burde ikk være nødvendigt.
    Men senere skal den vel, og der invistere jeg også i ekstra kølere :)


    Og, okay tak :) Hva gør den PSU bedre da?


    Du kan jo bare lige smide 100kr ekstra i dit CPU-køler budget så burde der ikke være noget problem der.


    Hvis du virkeligt vil købe et 4870X2 så skal faktisk overclocke din CPU for at udnytte det fuldt ud, da din CPU vil være kæmpe flaskehals.


    Eksempel på bundkort: Gigabyte P45 bundkort

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Hvis den udelukket skal bruges til spil vil jeg nok vælge et E8600 CPU istedet. Den er markant hurtigere end din Q9550 og meget mere OC venlig.


    Selv er jeg meget glad for min quad, da jeg tit har gang i mange programmet samtidigt, men hvis din computer udelukket skal bruges til spil vil en dualcore umiddelbart være et bedre valg.


    Selvfølgelig er quad mere fremtidssikret, men der er ikke så mange spil der udnytter det pt.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Hvis den udelukket skal bruges til spil vil jeg nok vælge et E8600 CPU istedet. Den er markant hurtigere end din Q9550 og meget mere OC venlig.


    Selv er jeg meget glad for min quad, da jeg tit har gang i mange programmet samtidigt, men hvis din computer udelukket skal bruges til spil vil en dualcore umiddelbart være et bedre valg.


    Selvfølgelig er quad mere fremtidssikret, men der er ikke så mange spil der udnytter det pt.


    Ja det vidste jeg faktisk godt. Men som du selv siger er det mere fremtidssikret :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hhunden921o
    Ja du har vel ret Skjold.
    Hvor meget tror du den ville kunne clockes den maskine ?


    Kommer lidt an på din køleløsning. Hvis du er villig til at smide 600kr efter en køler (siberian tiger all-in-one vandkøling), som er lukket kredsløb som alle kan installere kan du overclocke meget. Eller noget highend luft køling.


    Q9550 = 3,4-3,8ghz


    E8600 = 4-4,5ghz


    Personligt syntes jeg det er en god investering da du for en relativ billig CPU til at yde markant bedre end en CPU til 5-8000kr... (og derfor også er lidt mere fremtidssikret)

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240


  • Er det noget ligende den her? Vandkøler

  • Det er lige den :9xo


    Den fås også i en billigere udgave hvor der bare er en 120mm radiator.


    Siberian tiger

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet 2 gange, sidst af Skjold ().