ASUS P5B-E LAN driver probs.

  • Hej alle sammen,


    Jeg har det her kæmpe problem med min com!


    Jeg har lige formateret min harddisk, og nu skal jeg så til at hente en Driver til mit netkort, jeg går ind på ASUS hjemmeside og finder 2 netkort driver til mit ASUS motherboard, jeg prøver først den ene driver, når jeg har installeret den, kommer jeg godt nok på nettet, men når jeg genstarter min computer, tager det den 20 min. at starte op, og så er er intet net :/ dette problem løses ved at fjerne driveren igen!


    Så prøvede jeg den anden driver, når den er installeret, kommer jeg IKKE på nettet, og når jeg genstarter min com. så skaber den, det samme problem som den første driver (det med de 20 min's opstart og intet net).


    ved ikke hvad der går galt, om jeg henter de forkerte drivere eller om det er måden jeg installere dem på elle hvad det er, men jeg kan hvertfald ikke få det til at virke! :S


    Så hvis nogle af jer har nogle idér til hvad jeg kan gøre, så vil jeg være meget taknemlig.


    BTW mit motherboard er et ASUS P5B-E, det står også i overskriften, men i havde måske glemte det :P ?

  • Kører du setup i drivermappen, eller pakker du den ud og installerer via enhedshåndtering?


    Hvis du gør førstenævnte så prøv den anden fremgangsmåde.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Kører du setup i drivermappen, eller pakker du den ud og installerer via enhedshåndtering?


    Hvis du gør førstenævnte så prøv den anden fremgangsmåde.


    hm? er ikke helt sikker på hvad du mener, altså, jeg henter driveren fra ASUS hjemmeside og installere den, men det hjælper ikke :S

  • det er ikke altid nok til at installere det korrekt...efter installation skal du måske lige ind i enhedshåndtering og installere dit netkort..dvs driveren er aktiveret, men du har ikke fortalt windows, hvad der skal bruge den driver..det sker nogengange...men ikke så ofte længere.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvis driveren kommer i en zip/rar-fil, så pakker du den ud i en mildertidig mappe.


    Måske skal du lige afinstallere det den automatiske installer installerede, da du kørte setupfilen tidligere, inden du fortsætter.


    Du kører ikke nogen af filerne i selve mappen, men går i stedet ind i enhedshåndtering. Der kan du se en liste over alt dit hardware.
    Der er en der hedder noget med netværkskontroller. Så højreklikker du på denne og siger "opdater driver".
    Her sørger du for at installeren får brugt den mappe du pakkede driveren ud i. Så skulle installeren selv installere driveren.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det virkede, problemet er så bare når jeg genstarter min com. så går den halvt i stå ved windows startuppen, så det tager den 20 min. at komme frem til den skærm hvor jeg skal logge ind, og når jeg så er logget ind, er der intet net :/ ?