Computer fryser under start?

  • Hey derude jeg har lige samlet en ny maskine og skal til at installere operativ system, men kort efter at jeg starter op og skal til at boote fra cd'en fryser computere inden og det eneste man kan se på slærmen er en tom sort skærm med en _ der blinker
    jeg har prøvet at skifte ram mv, men det gør ingen forskel!


    Kan det være et defekt stykke hardware ?


    BTW maskinen består af


    cpu Intel dual core 2 ghz 800 fsb
    ram Crucial pc2-6400
    kan det evt være timings på ram der er problemet pt står det hele jo til auto?


    MVH

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

    Rettet 2 gange, sidst af oBiWaN ().

  • Den fryser vel ikke hvis "_" blinker, det kan være at den ikke kan læse cd'en...

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • mayb men min teori om den er frosset skyldes at jeg ikke kan trykke ctrl+alt+delete og genstarte det sker i øvrigt også selvom jeg tager cd'en ud :(

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

  • hmmm virker somom den ikke er sat til at boote fra cden...men måske fra en hdd istedet....men ja prøv da lige at give rammene 0.2v mere at leve ad..det sker der intet ved.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.