Hjælp inden jeg kører RAID

  • Hej.


    Jeg har lige idag modtaget endnu en Seagate 500GB HDD magen til den jeg har i forvejen. Jeg vil nu gerne prøve mig med RAID 0, men da jeg absolut ingen erfaring har med dette har jeg lige et par spørgsmål:


    1. Da jeg er tester her på siden skifter jeg meget tit bundkort, og vil derfor vide om RAID stadig vil virke og inden date gå tabt når jeg skifter bundkort.


    2. Hvad er bedst at bruge til RAID? Intel Matrix Storage Tecnology (AHCI/ RAID 0/1/5/10) by ICH10R eller RAID 0/1/JBOD mode by Micron JMB322.


    Lige pt kører jeg med et X58 bundkort og regner ikke med at disse to HDD skal bruges på et bundkort med andet end ICH10R chipset igen.


    Håber jeg kan få nogle svar til dette. På forhånd tak.


    Mvh.
    Jacob

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Jeg har ikke haft noget problem med at skifte mellem ich9 og ich10 controllers med mit raid0, iøvrigt skulle vista kun lige finde nye drivere også virkede det også perfekt. (gigabyte p35-ds4 og asus p5q-deluxe)


    Men hvis du skifter over på en anden controller, fx en silicon skal du nok ikke regne med setupet bliver genkendt ;)


    Okay så hvis jeg bare holdet mig til Micron skulle det meget gerne virke?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Hvis du skifter mellem forskellige bundkort så tag Intel controlleren.


    Og husk nu at alt data går tabt på begge hdd når du laver en ny Raid opsætning.


    Ved godt data går tabt. Har også backed up. Hmm. Nu kan jeg jo ikke finde ud af hvilken controller jeg skal bruge.