Start, Sluk, Start, Sluk, <HJÆLP!?

  • Hej Folkens, Jeg har et kæmpe problem, mener jeg hvertfald selv,
    for jeg har lige samlet min nye Computer i Søndags :)
    Og den samlede sig stille og fint, havde dog lidt små problemer med at få CPu køleren på,
    nå men mit problem er så som følgende:


    Efter alt var installaret (hardwaren) ville jeg selvfølgelige tilslutte computeren, det fik jeg gjort og trykke på ON knappen på PSU´en for første gang, og så kunne jeg høre en lille hyle tone, jeg tænkte ikke det var noget specielt, og trykkede derfor på min startknap og vupti, alt var igang på computen, MEN!


    Intet billede? hmm efter en halv times tid kom jeg til at se at jeg havde tilsluttet den forkerte harddisk og at den jeg havde tilsluttet var en tom HDD, så jeg skiftede over til den rigtige, satte det hele til igen, og vupti, der var billede, og alt kørte, jeg gik igang med at formatere HDD´en og installere ny Windows XP, alt kørte helt fint, og jeg opdaterede alt hvad der var at opdatere, og den kørte bare som en drøm.


    men da jeg så i dag, kom hjem fra arbejde og ville tænde computeren VAR DET SAMME PROBLEM DER IGEN!


    1. jeg trykker på start knappen
    2. maskinen starter op, inkl. HDD, CD-rom, ALLE blæsere(CPU, GRAFIKKORT, KABINET)
    3. ca. mellem 10 og 20 sekunder i opstartsfasen går computeren ud,
    4. ca. 5 Sec senere starter den selv op igen, og sådan fortsætter den indtil du slukke for strømmen til den, og der er intet på skærmen... :(


    Så please hjælp mig:(


    MIN Computer er som følgende:


    Bundkort: http://www.edbpriser.dk/Produc…ea=&Soegeord=X38TurboTwin


    CPU: http://www.edbpriser.dk/Produc…earchArea=&Soegeord=E6850
    RAM: http://www.edbpriser.dk/Produc…018&searchArea=&Soegeord=
    Grafkkort: http://www.edbpriser.dk/Produc…563&searchArea=&Soegeord=
    PSU: http://www.edbpriser.dk/Produc…563&searchArea=&Soegeord=
    HDD: http://www.edbpriser.dk/Produc…563&searchArea=&Soegeord=


    ALT undtagen CPU & HDD, er helt nyt!


    eller som der står nedenfor i min signatur


    Håber i kan hjælpe på forhånd tak.


    Skal lige sige min onkel som også er computer teknisk, mener at det er min PSU der er fejl på?

    Asrock X38 TurboTwin
    Intel E6850 3.62Ghz Thermalright Ultra 120-Extreme, Med 120 mm Noctua Blæser!
    Corsair XMS3 DHX 2 x 1 GB DDR3
    Corsair Dominator 2 x 2 GB DDR3
    Sapphire Redeon HD 7870 OC 2GB
    OCZ StealthXstreame 600W
    Antec Twelve Hundred

    Rettet 2 gange, sidst af Joddler ().

  • JEg tænkte på at det evt. kunne være at din cpu køler ikke sidder rigtigt på. Typisk hvis cpuen bliver for varm så slukker den bare. pil cpu køleren af og tjek om det hele sidder rigtig og når du så monterer køleren så trykker du benen ned kryds vis.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Jeg tjekkede CPU tempratur i søndags efter jeg havde sat den rigtige HDD til, og der sagde den Idle: 32 C
    LOAD: 45 C


    såh det burde ikke være Cpu fejl, men sidste udvej er vel at skille hele lortet ad, og tjekke alt igen, igen, igen... for det gjorde jeg nemlig også i søndags da jeg ikke kunne forstå hvorfor den gjorde det?

    Asrock X38 TurboTwin
    Intel E6850 3.62Ghz Thermalright Ultra 120-Extreme, Med 120 mm Noctua Blæser!
    Corsair XMS3 DHX 2 x 1 GB DDR3
    Corsair Dominator 2 x 2 GB DDR3
    Sapphire Redeon HD 7870 OC 2GB
    OCZ StealthXstreame 600W
    Antec Twelve Hundred

  • Der er jo ikke andet at gøre...
    Man skal ALDRIG tro at noget vil gå problemfrit, det er i hvert fald mit motto..

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • nej det er der vel ikke,


    Men for mig tyder mere og mere på at det er PSU der levere fejl støm og derfor brat cutter for strøm og derved slukke computeren, for den slukke BRAT!!
    såh...

    Asrock X38 TurboTwin
    Intel E6850 3.62Ghz Thermalright Ultra 120-Extreme, Med 120 mm Noctua Blæser!
    Corsair XMS3 DHX 2 x 1 GB DDR3
    Corsair Dominator 2 x 2 GB DDR3
    Sapphire Redeon HD 7870 OC 2GB
    OCZ StealthXstreame 600W
    Antec Twelve Hundred

  • Sidst jeg var ude for det, var det bare timings på rammene som var for stramme.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Joddler
    Jeg tjekkede CPU tempratur i søndags efter jeg havde sat den rigtige HDD til, og der sagde den Idle: 32 C
    LOAD: 45 C


    såh det burde ikke være Cpu fejl, men sidste udvej er vel at skille hele lortet ad, og tjekke alt igen, igen, igen... for det gjorde jeg nemlig også i søndags da jeg ikke kunne forstå hvorfor den gjorde det?


    hvad måler du temp med...er det programmet realtemp er det fint nok, o g derfor ikke problemet....men ellers kan du ikke stole meget på det.og det er altså cpu og ikke hdd der er vigtigt...


    hvad psu kører du med..dit link kan man kun se dit gfx kort ud fra.


    prøv at resette bios evt.


    prøv med kun 1 stang ram...byt dem rundt og se om det gør en forskel.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • har du opdateret og kørt AVG ?


    de har nemlig lige haft problemer med at AVG fjernede en vigtig fil i windows XP som gør at computeren ikke vil starte op (eller genstarter hver gang man tænder den)

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

  • det har ikke noget med diskene at gøre den ikke vil vise skærmbillede. Og CPUen kan vel dårlig nå at blive for varm allerede inden skærmbilledet, så skal du da køre helt ude køler.


    Tror også nærmere det er noget RAM, grafikkort eller lign der driller. Har du clearet CMOS og set om det hjalp?

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Jeg har prøvet at lege med lidt og hvert, jeg kører med OCZ Stealth Extreme 600Watt, og har prøvet at skifte rundt på ram, og køre med kun en ram, og da jeg kun kørte med en ram, så startede computeren, med billede på skærmen:) MEN så sker det bare igen når jeg sætter den anden ram klods i...


    har så prøvet at skifte rundt på ramene, for at se hvilken det var galt med, men uanset hvilken jeg kører med så starter den,,,, hvis jeg så starter computeren HELT op, venter 10 min. slukker den sætter begge ram i, og starter den igen så kører det ubeklageligt, og bios og Windows kan se begge ram???


    så det er mega underligt? timings der kører de standard, (vidst nok 9-9-9-24)

    Asrock X38 TurboTwin
    Intel E6850 3.62Ghz Thermalright Ultra 120-Extreme, Med 120 mm Noctua Blæser!
    Corsair XMS3 DHX 2 x 1 GB DDR3
    Corsair Dominator 2 x 2 GB DDR3
    Sapphire Redeon HD 7870 OC 2GB
    OCZ StealthXstreame 600W
    Antec Twelve Hundred

  • har du prøvet at skrue op for volten til rammene...det tyder helt bestemt på at den som default slet ikke giver nok volt til dine ram....giv dem 0,2v mere at leve af og se om ikke den så vil køre dual channel.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.