Bluetooth-'kontakt'?

  • Hejsa alle


    Jeg læser til industriel designer og har fået en opgave, der går ud på at designe en LED-baseret skrivebordslampe.


    Jeg har fået den fantastiske idé, at man skal kunne tænde og slukke og indstille lampen via sin computer (lige præcis hvordan, er jeg ikke nået helt til endnu..) - og så tænker jeg, at det kunne være smart, hvis man kunne sætte en bluetooth-kontakt ind i lampen, så man kan styre den trådløst.


    Men hvordan gør man lige dét? Er der nogen der har erfaring med hvordan det kan lade sig gøre? Og som ekstra bonusspørgsmål: hvordan programmerer man et program, som kan afvikles på en computer, som vil få hele magien til at ske?


    Jeg véd det er et lidt ambitiøst projekt jeg har gang i, taget i betragtning af, at jeg slet ikke har nogen særlig erfaring med elektronik og programmering - men det kan jeg vel få :)


    På forhånd tak.


    David
    -

  • tror du måske skal ud og læse lidt inden du begynder at spørge for meget....stormeren kan måske hjælpe dig med nogle basics, ved han har styr på en del omkring den slags....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Du har ret - og jeg har skam også forsøgt at google det - men jeg finder kun artikler om altmuligt andet bluetooth-knald, og ikke rigtigt noget jeg kan bruge til noget. -Og så blev jeg opfordret til at spørge herinde :)