Kabel til grafikkort

  • Hey, har lige købt mig et nyt grafikkort og er ved at sætte det i computeren, men på det gamle sad der et kabel der gik fra grafikkortet og ned til bundkortet.
    Der er så fulgt et kabel med det nye grafikkort som jeg ingen anelse har om hvor skal hen og om det overhovedet skal bruges.
    Ved slet ikke om det kabel skal bruges eller om jeg brænder hele skidtet af hvis ikk det bliver sat på.


    Kortet er et Sparkle Geforce 9600GT


    Kablet ser således ud: http://imageshack.dk//viewimag…=/imagesfree/3qz25137.jpg


    Beklager hvis det har været spurgt om før, men har ikke den helt store viden omkring dette emne, og har søgt så godt jeg kunne.


    På forhånd tak!

  • Der kan ikke ske noget ved du ikke har kablet i andet end det ikker virker

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • gætter på det er et kabel med 6 pins i den ene ende og 2 molex i den anden ende..men uden billeder arbejder vi jo i blinde....


    normalt skal du har et ekstra strømkabel fra strømforsyning til grafikkort..ikke fra bundkort...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det er et kabel til at overfører lyd fra dit bundkort til dit grafikkort så det kan komme ud via HDMI. Du behøver ikke at tilslutte det og det har ingen funktion medmindre du tilslutter et fjernsyn eller lign. via HDMI.