Har modtaget ny PC, har intet kabinet endnu, hvad gør jeg?

  • Hey


    Jeg har modtaget alle dele til min nye HTPC her idag - men har ikke modtaget kabinettet endnu (er bestilt).


    er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg nu samler systemet udenfor kabinet? - hvad bør jeg f.eks. ligge motherboardet på?


    Ved ikke om der er noget at være bange for - men vil gerne være sikker på at jeg ikke dummer mig :) - håber nogen af jer lige gider smide et par kommentarer...

  • Jo du må IKKE ligge den på bundkort posen den kan være statisk, lig det på et bord. ellers er der ikke så meget andet end at samle det og sørge for at intet rør hinanden og gerne lidt blæser på også..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Meinder
    Jo du må IKKE ligge den på bundkort posen den kan være statisk, lig det på et bord. ellers er der ikke så meget andet end at samle det og sørge for at intet rør hinanden og gerne lidt blæser på også..


    Så blir det sku svært at få til at køre :$


    Det kan bare ligge på et bord ja, og med lidt airflow henover.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Meinder
    Jo du må IKKE ligge den på bundkort posen den kan være statisk.


    Right, det var så nok netop det jeg ville have gjort hehe - tak for heads up på den :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon


    Right, det var så nok netop det jeg ville have gjort hehe - tak for heads up på den :D


    Den fejl er der nok mange der laver, har selv gjort det (skete heldigvis intet). De poser er kun antistatiske på indersiden så vidt jeg husker :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Ligger boardet ikke på et tyndt skumlag? gør det tag det med ud af den antistatiske pose og lade det ligge på det i posen. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • jeg har en træ plade som jeg ligger de bundkorts jeg tester på det virker ganske fint :)
    Ellers så har jeg en antistatis pose at ligge de på og ja den pose jeg har er anti statisk både på inder siden og ydre siden ;)

  • Nu står jeg dagligt med hardware og du kan sagtens smide dit bundkort på den pose som bundkortet ligger inde i. Har aldrig haft problemer ved den metode.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Artisan
    Nu står jeg dagligt med hardware og du kan sagtens smide dit bundkort på den pose som bundkortet ligger inde i. Har aldrig haft problemer ved den metode.


    Heller ikke her og jeg har brugt den metode mange gange både hjemme og på mit tidligere arbejde når der blev lavet computere og samlet computere

  • personligt ville jeg nok have taget en træplade og så skruet boardet fast, så det ikke falder ned osv...4-8 selvskærende skruer og vups....så er det stabilt..vil man være rigtig flink kan man godt ligge noget skum under....men det er altså også noget der kan lave statisk elektricitet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Min ligger fint på en avis. :)

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate