Køb af ny pc

  • Hey


    Jeg har allerede kabinet, harddisk, strømforsyning osv.


    Står derfor og mangler processor + køler, grafikkort, ram, bundkort og skærm.


    Da det er maange år siden jeg sidst har rodet med sammensætning af pc og lignende selv, vil jeg meget gerne bede om lidt hjælp.


    Computeren skulle gerne kunne trække alle de nye spil, og være i stand til at kunne følge med et stykke tid ude i fremtiden.


    Her er min opsætning indtil videre. (Problemet er bare at jeg ikke er 100 % sikker på om det hele passer):


    Processor: Intel Core 2 Duo E8500 6 MB (Intel Boxed) Link

    Ram: 2 x 2 GB (4 GB) / DUAL RAM / DDR2 SDRAM / PC2-6400CL5 / 800 MHz Link


    Bundkort: ASUS P5KPL-C Link


    Køler: Thermaltake TMG I2 CL-P0372 Link


    Grafikkort: Gigabyte GV N26-896H-B (896 MB) GeForce gtx 260 Link (Evt. et lidt billigere grafikkort?? Er meget i tvivl)


    Vil meget gerne høre jeres meninger om hvorvidt den lever op til mine krav, og om det egentlig passer sammen? Grafikkortet bruger pci-express 2.0 x 16 og bundkortets "stik" er pci-express x 16.... virker dette sammen??


    Desuden mangler jeg også en skærm - Nogle forslag? Gerne 20" eller større.


    På forhånd tak

  • Har nu fundet et leadtek med 216 shaders... Er det værd at ofre de sidste 300 på dette fremfor det med 192? Og hvordan ser sammensætningen af pc'en ellers ud?

  • ser faktisk meget fornuftigt ud.....ingen problemer umiddelbart.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tak for svaret... er bundkortet godt nok i forhold til min processor og grafikkort? Og passer det godt nok sammen.. altså det med at bundkortet har pci-express x 16 og grafikkortet pci-express x 16 2.0 ??


    Desuden har jeg besluttet mig for grafikkortet: Leadtek Geforce GTX260 EXTREME+, da dette skulle have de 216 shaders (eller hvad det er i snakker om).. eller tager jeg fejl? Link til grafikkort

  • Leadtek's GTX260 Extreme+ har 216shaders mig bekendt :)


    ja alle PCI-E 2.0 er bagud kompitible med PCI-E 1.1 bundkorts, det sagde Nvidia os da 8800 GT-512 & GTS-512 udgaven kom.