IP telefoni

  • Hej


    Nu er jeg blevet prikket til en del gange om at undersøge mulighederne med IP-telefoni. Og det må siges at være noget af en jungle som jeg bare ikke kan finde hoved og hale i :S


    I hustanden har vi fibernet hos DBnet. Mit spørgsmål er hvad der skal til. Har hørt man skal have en analog omformer box, men er det ikke kun hvis man bruger gamle analog telefoner?
    Jeg har overvejet at finde nogle gode nye ip telefoner, og så skal man vel ikke gøre noget andet end at plotte dem til noget net? Altså IP-telefoni -> Router -> DBnet ...


    Jeg er ret forvirret, og håber på at få nogle svar herinde fra :) Kunne også være fedt med erfaringer om evt telefonmoddeller osv.


    På forhånd tak for hjælpen!


    Mvh Funch

  • Hej funch,
    jeg har haft ip telefoni i 6år nu og kører det gennem telsome. Jeg har en Linksys sipure 2100 som er forbundet til en WRT54G. Jeg har koblet en helt almindelig trådløs telefon til sipuren og det virker fint her. :9xo



    Mvh Zykov



    Har en 20/1 mbit forbindelse fra yousee. ;)

    win xp home edition sp3
    MSI K8N Neo2 Platinum-54G
    120GB maxtor+80GB seagate baracuda,320GB seagate baracuda sata2
    2Gb G.Skill ZX Series DDR PC3200 (DDR400) 2-3-2-5 Dual Channel kit
    A64 4000+ San diago
    Zelman CNPS7000-CU,
    chill-innovation cp-510a
    Leadtek 7800GS

    Samsung 940BF
    Logitech G15 gamer tastatur
    Asus my cinema p7131 hybrid
    WD My Passport Essential 160 GB
    MSI CX600 (Win7)

    Rettet en gang, sidst af Zykov ().

  • det fungerer på den måde at basen til telefonen er sat til min voip router og derfra forbundet med min trådløse linksys router (WRT54G).


    Nettet er koblet til min voip router. Men mener du kan få router som har både voip og den trådløse i en enhed.


    Linksys har et par stykker af dem. ;)

    win xp home edition sp3
    MSI K8N Neo2 Platinum-54G
    120GB maxtor+80GB seagate baracuda,320GB seagate baracuda sata2
    2Gb G.Skill ZX Series DDR PC3200 (DDR400) 2-3-2-5 Dual Channel kit
    A64 4000+ San diago
    Zelman CNPS7000-CU,
    chill-innovation cp-510a
    Leadtek 7800GS

    Samsung 940BF
    Logitech G15 gamer tastatur
    Asus my cinema p7131 hybrid
    WD My Passport Essential 160 GB
    MSI CX600 (Win7)

  • Jeg har en WRT54GL, så tror bare jeg køber en ekstra til telefoni.


    Der er dog det problem at routeren ikke står særlig tæt på den kommende telefon. Ved ikke hvor langt sådan noget rækker. Ellers må man vel kunne stille hovedbasen et sted og så flere baser rundt omkring til eks opladning + signal.


    Hvilken telefon ville du kunne anbefale?


    Tror du alt det her overhovedet vil virke eller skal jeg købe tingene gennem dbnet? Kender ikke lige til om det går sammen og sådan...

  • Jeg har købt den billigste i føtex, og den rækker fint i hele huset med "basen" stående i nærheden af routeren. Har et par telefoner som så står rundt omkring i deres ladestationer.


    /ask

  • jeg købte min sipura 2100 igennem telsome men vil nu også gætte på at dbnet har en løsning på dette. Men en alm. trådløs telefon som du plukker til din voip skulle være nok for de fleste ;)



    Mvh Zykov

    win xp home edition sp3
    MSI K8N Neo2 Platinum-54G
    120GB maxtor+80GB seagate baracuda,320GB seagate baracuda sata2
    2Gb G.Skill ZX Series DDR PC3200 (DDR400) 2-3-2-5 Dual Channel kit
    A64 4000+ San diago
    Zelman CNPS7000-CU,
    chill-innovation cp-510a
    Leadtek 7800GS

    Samsung 940BF
    Logitech G15 gamer tastatur
    Asus my cinema p7131 hybrid
    WD My Passport Essential 160 GB
    MSI CX600 (Win7)