Computer slukker uden varsel.

  • jeg har en computer her jeg næsten lige har samlet.. og den slukker bare uden varsel af nogen form..
    Der kommer ingen fejl der kommer ingenting.. ikke engang når jeg starter den op igen..


    Jeg kan sige så meget at den slukker helt.. jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige..
    jeg ved bare ikke hvad det kan være.. kan det være Sleep og sådan noget der kan gøre det?
    den kommer ikke engang med en fejl når jeg starter op andet end at windows ikke lukkede ordenligt om jeg så vil starte i fejlsikret

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SMLDK
    For varm?



    SMLDK


    selv med alt åbent.. og ingen tegn på at varme i hverken kabinet eller ram.. og pc health i bios lige efter crash er normal.

  • Hvis den gør det mens du afvikler noget 3D som spil eller andet, er det med 99% sikkerhed din psu der er dårlig, har oplevet det en del gange.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • enig, tyder på en psu

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • nu har jeg testet lidt.. nu lagde jeg mærke til at jeg lige så en blåt glimt.
    og nu har jeg prøvet at tage min ene ram klods ud af computeren og den ser ud til at stadig at køre på anden time :)..


    jeg har så prøvet at skifte slot med den.. men hvad fanden. Er det mig der gør noget forkert, det er dual channel skulle være i hvert fald, og jeg sætter dem rigtigt i forhold til manual.
    Men på min gamer PC er der samme problem.. kan jeg have 3 ram i men ikke den sidste :S
    så nu sidder jeg med 2 gb i min Mediecenter selvom jeg har en 2gb klods mere..

  • hvis jeg så siger at nu lod jeg mit Mediecenter stå natten over, og den var slukket da jeg vågnede.. min egen computer stod også tændt.. så det er ikke pga strømafbrydelse eller andet..
    Og jeg kan se det er samme symptomer som før...
    kan ramne godt være skyld i shutdown?? normalt for jeg blå skærm på min egen her..

  • Det kunne stadig godt være en dårlig strømforsyning, og mht. blue screen of death så kan man vist stille på det i Windows, så den ikke genstarter men bliver stående med den blå skærm. Måske er det derfor at din ene computer bliver stående med beskeden, ved det ikke.




    Og sådan noget som CPU køler er du sikker på sidder rigtigt, ikke?

  • Hvis du trykker F8 under opstart, inden den loader windows - så kan du vælge at den ikke skal genstarte ved BSoD...


    Og det lyder som det samme problem jeg havde med min sekundære computer - defekt ram blok - men det kan være lidt af hvert - kan også, som de andre er inde på, være en defekt PSU...

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"