Seagate 1.5 TB Harddisk problemer

  • Hej alle sammen,


    Jeg købte en 1.5 TB harddisk og satte den i min pc.


    Jeg gik ind i disk management på min Windows Vista X86 maskine for at oprette en partition på disken som skulle fylde alt pladsen ud, det så ud til at gå fint men da jeg så kom til at formattere disken fik jeg en fejl. hvor windows siger at den ikke kunne formattere disken, tjek at kabler osv er sat rigtigt i.


    Nå men så tænkte jeg at det sikkert kunne være det kabel eller sataporten på bundkortet så jeg skiftede kablet ud og satte disken i en anden port, det virkede heller ikke. fik helt den samme fejl.


    Så kom jeg på den ide om det kunne være en begrænsning i x86, derfor reinstallerede jeg min maskine med en Vista X64, men får helt den samme fejl.


    Jeg har nu netop prøvet at oprette 2 x 500 GB partitioner på disken og det gik helt fint og ser ud til at virke, så nu står jeg med en rest på knap 500 GB jeg ikke kan få til at virke.



    Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at fejlfinde?

  • har Seagate ikke deres eget test program til deres Hdd´s?` isåfald kunne du jo evt prøve det


    men det lyder lidt til at den bare skal retur! der er vist ikke mange fejl man selv kan rette på en hdd

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    har Seagate ikke deres eget test program til deres Hdd´s?` isåfald kunne du jo evt prøve det


    men det lyder lidt til at den bare skal retur! der er vist ikke mange fejl man selv kan rette på en hdd


    http://www.seagate.com/www/en-…ownloads/seagate_desktop/ som der bliver sagt prøv lidt med det her og se hvad du finder ud af.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW