Skærmindstilling

  • Jeg vidste ikke om den skulle i software eller her, men nu må vi se.


    Jeg har købt en 22" Lacie CRT skærm. Den er brugt, men hvis det er det der er problemet kan jeg sagtens få en ny i stedet.
    Det er en skærm der fra ny kostede 10.000 kr, og den er kun omkring 3 år gammel.


    Jeg har problemer med at få den indstillet korrekt. Jeg kan ikke få skarpt billede på den. Jeg har fået farverne indstillet perfekt, men jeg kan slet ikke få den skarp.


    Når jeg indstiller den, via GeForce's, til computeren medfølgende, program og bruger den funktion der hedder image sharpening, så bliver billedet på skærmen fuldstændig ødelagt. Ligesom at add'e for meget sharpening i photoshop.


    Har i nogen forslag til hvad jeg kan gøre?


    Mvh. Anders.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().


  • 1. Hvilken model er det?
    2. chancen for at det er computeren du ikke har indstillet skarpt er der nok ikke særlig stor chance for, men istedet skal du nok se på skærmen. Det er ALDRIG computerens skyld, at du ikke har skarpt billede.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    1. Hvilken model er det?
    2. chancen for at det er computeren du ikke har indstillet skarpt er der nok ikke særlig stor chance for, men istedet skal du nok se på skærmen. Det er ALDRIG computerens skyld, at du ikke har skarpt billede.

    Det står electron 22 blue IIV. Den her: http://cgi.ebay.com/LaCie-Elec…tem?hash=item180303488451


    Jeg har rodet meget i indstillingerne på skærmen også, men kan simpelthen ikke få det bedre.




    Quote

    LaCie's fourth-generation electron 22blue monitors feature a new electron gun for improved picture sharpness

    ...up my ass!

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

  • Jeg vil prøve om jeg kan låne en kalibrator et sted. Det må hjælpe.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)