Flashe bios = sort skærm. sådan!

  • Jeg vil betragte mig som en middelmådig it-fix-det-selv


    Altså, bios flash, udskiftning af hardware, OC osv. altid uden det store problemer, ihvertfald ikke større end at jeg har klaret det.
    Så da min fars bærbar var så sløv og underlig ville jeg lige kigge på den.


    Problemet var at skærmen blinkede vildt med underlige farver, somom grafikkort blev for varmt eller noget i den stil.


    i bios ingen problemer, og i win kunne den godt komme med alm billede hvis man trykkede lidt rundt i f.eks msconfig.


    Så jeg startede med at prøve nye chipsæt driver og graffikkorts driver. uden held. Så fandt jeg på fujitsu siemens hjemmeside (hvilket til de fås overraskelse, er bærbarens producent) en bios update fra win.


    Så jeg gemte data og ville så flashe den.


    5 sek senere =sort skærm.


    Så lidt flash har den lavet, men ikke nok til at få vist noget på skærm


    Har ingen skærm jeg kan sætte til for at se om det kun er bærbars skærm, men er ret sikker på at det ikke kun er det, da den slet ikke når at tænke fra HD eller nogen lyde.


    Så tror godt vi kan konkludere at man ikke får den flashet i bios eller noget når der ikke er noget på skærm, eller hvad?!


    Ved at man i niogen tilfælde kan tage chippen ud og flashe den manuelt, men hvem kan det?


    Chip navn : 686 AMIBIOS NBEC2000 BE27 5867


    Anyone der lige kan hjælpe mig med sådan et lille problem :D


  • lyder til du har fucked biossen rimelig groft :)


    http://www.biosfix.dk/kontakt.htm


    prøv og se, om han ikke kan hjælpe dig. men hvorfor i helvede startede du ikke med at formatere skidtet ?

  • Og så lige et råd herfra, skal du flash Bios, så gør det IKKE inde fra win, gør det direkte ude i Bios på den (eller hva man nu kalder det)


    Brug evt lige lidt tid på at sætte dig ind i hvordan det gøres, tiden er brugt godt da det næsten aldrig går galt på den måde, har hørt om mange som har fucked bios inde fra WIN..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Og så lige et råd herfra, skal du flash Bios, så gør det IKKE inde fra win, gør det direkte ude i Bios på den (eller hva man nu kalder det)


    Brug evt lige lidt tid på at sætte dig ind i hvordan det gøres, tiden er brugt godt da det næsten aldrig går galt på den måde, har hørt om mange som har fucked bios inde fra WIN..


    Det er så din mening. Jeg har lavet 20-30 bios opdateringer i win. No problems der. Det kan altså også gå galt på den måde du foretrækker. :)
    Gør som Helmer skriver. Tag din chip ud lav en aftale med biosfixmanden om at han ordner den for små penge. Så vil den ha nyeste bios når den kommer tilbage. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nano
    Det er jo en bærbar, det er jo ikke sådan lige at hive en BIOS chip ud.


    Sorry det havde jeg sgu ikke set. :boxed: Ja så ved jeg ikke hvad han kan gøre. :roller: :rolleyes:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate