Fakealert

  • Hej Alle...


    Først vil jeg lige benytte lejligheden til at ROSE dette forum... RESPEKT... :rules:


    Jeg er temmelig grøn hvad det her angår, men det er jo aldrig for sent at lære... Håber jeg :crazyeyes:


    Har lige fået en virus melding fra AVG ( Antivirus/Firewall 7.5 ) " FakeAlert" - Freescan(1).htm...
    Fik den da jeg var inde på en side og kigge efter driver opd. og Anti spyware.. Som om det var noget de smed ind for at sætte min virusalarm igang, så de ka sælge noget af deres grej...
    MEEEN... AVG kan åbenbart ikke helbrede den... skriver den er helbredt, men i test rapp. er den der stadig... Hvad gør jeg... Er det en reel virus eller ER det en "fake"


    Som skrevet bruger jeg AVG Antivirus/Firewall 7.5. Og AVG Spyware.
    Er det en god ide at bruge windows defender samtidigt.


    AMD ATHLON 4000+ 2,4 Ghz (761GXK8MB) 64 FX.


    Go vind til jer alle :9xo

  • velkommen til tweak :D


    går ud fra du bruger avg's gratis virus scan og 7,5 er en ældre version der er kommet en ny version som fjerner virusser osv bedre.


    http://free.avg.com/download?prd=afe


    Det kan evt også være en spyware du har fået ind dem er der jo mage af efter hånden og jeg vil derfor anbefale at du lige henter spybot også til at fjerne de spyware som nu evt ligger og trækker kraft fra din pc.

  • Hej Rasmus.
    Tak for velkomsten :9xo
    Nej det er ikke en gratis version AGV... Den hedder 7.5.549 og er fuldt opdateret i dag, så må den da være op to date... Eller hva...
    Og det spy prg du omtaler.. Er det bedre end AVG Spyware 7.5 plus.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lingo
    Hej Rasmus.
    Tak for velkomsten :9xo
    Nej det er ikke en gratis version AGV... Den hedder 7.5.549 og er fuldt opdateret i dag, så må den da være op to date... Eller hva...
    Og det spy prg du omtaler.. Er det bedre end AVG Spyware 7.5 plus.


    kender ikke avg's eget spyware program men spybot har jeg brugt i lang tid og det fungere virkelig godt og tager virkelig mange af de spywares som ligger på ens pc så jeg vil da anbefale du lige tjekker det ud :D

  • Hejsa...
    Jeg vil bare lige sige tak for DIN respons Rasmus. Og meddele at de der havde "tænkt" at yde lidt hjælp her, ikke behøver ulejlige sig, der er styr på det igen :clap:
    Fik hurtig hjælp på et andet forum...


    "Skruen i vandet"