Problemer med Grafikkort

  • Hej Tweak


    I morges da jeg, efter at have set CNN hele natten, ville se om der var noget nyt på nettet, gik min skærm pludselig i sort. Jeg tænkte ikke mere over det og slukkede derfor computeren.


    Her til eftermiddag er problemer her dog stadig. Min skræm får simpelthen ikke noget signal fra mit grafikkort, den går i "power saving mode". Hvis jeg derimod tilslutter skærmen porten på bundkortet får jeg et billede.


    Der er intet der er brændt af, intet usædvanligt overhovedet. Grafikkortet virker bare ikke :(


    Når jeg fjerner driverne kommer Windows straks med beskeden "Ny Hardware fundet - VGA Kompatibelt Skræmkort". Men når jeg installerer nye drivere, enten fra CD eller fra Nvidia.com, afslutter den installationen og kommer med en meddelse om at driverne ikke er kompatible med min hardware, og afslutter derefter installationen.


    Det drejer sig om et GeForce 7600 GS.


    Det gør mig super irriteret da jeg ikke kan finde kvitteringen for mit køb!


    Er der nogen af jer kloge hoveder der har oplevet dette før? Evt. har en løsning? :)


    Mvh. Sandman

  • Prøv gfx kortet i en anden maskine, og hvis det stadig ikke virker. Så er det højest sandsynligt gået i stykker. Skete nogenlunde det samme med mit 8800 GTX for et stykke tid siden, heldigvis kan producenten ofte yde reklamation.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • er det ikke også på tide at få et bedre gfx sat i maskinen... :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    haha! Tjoo, med Wrath of the Lich King lige om hjørnet kunne det være en god idé.. Nu har jeg jo også fået job (IBM :clap:) så pengene er der jo sådan set...


    Jeg har kigget lidt på et 4850.. Hvilket et ville du anbefale til omkring en tudse?


    slacker :D


    Ja det er bare ned og aflevere den hvis du stadig har kvittering og det er inden for reklamtions perioden eller hvad det nu hedder.
    Tror da også et 7600 GT er mere end nok til wrath of the lich king, det kan da ikke være så meget nyt grafik de tilføjer et par polygoner her og der og indføring af Direct X6 kan da ikke være så slemt :D


    Hvis du alligevel ikke spiller andet end world of warcraft så behøver du jo nok ikke et nyt gfx :D

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Så et 3650 til en plovmand burde vel være nok? Så kan jeg jo spare lidt penge :)


    Så har du ikke særlig stor behov mht grafik. :$
    Så find dog et brugt 8800GT/GTS 512mb hvis ikke du vil ofre mere. I stedet for at købe den slags low end som 3650. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Det er et ganske udmærket kort, ganske udmærket.. kan bruges til alt undtagen dem som synes at grafik er alt og vil spille Crysis på Ultra High med de onde opløsninger, som ikke, for mig ihvertfald, gør den vilde forskel fra medium graphics.


    Vi skal passe på med at fokusere så meget på grafikken og tænke mere på selve gameplayet. At bruge op mod 20.000 kroner på en computer bare for de par ekstra framerates og de par skide små detaljer er efter min mening kun noget som hjernedøde folk kan finde på. GAMEPLAY, venner! Jeg har hørt om folk der har købt grafikkort der var dyrere end hele min computer - så tager man sig fandme til hovedet. 8o

  • Ellers kig efter et 9600GT.. De er nede i en RET god pris! Det kan sagtens trække Crysis, FarCry2 og alle de nye spil i ret høje opløsninger!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Ellers kig efter et 9600GT.. De er nede i en RET god pris! Det kan sagtens trække Crysis, FarCry2 og alle de nye spil i ret høje opløsninger!


    Nemlig og det er sgu ikke mange ekstra basseøre for sådan et:'
    http://www.edbpriser.dk/Produc…302&searchArea=&Soegeord=

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Okay! - Det bliver et 3650 så! Tak for alle de gode svar! :goodpost:


    Men, jeg synes det virker mærkeligt at mit GFX bare står af sådan uden videre. Der var ingen fejlmeldinger, eller tegn på at det var blevet brændt af overhovedet. Det var som om skærmen blev slukket. Der var ingen fejlmeldinger, ingenting. Kan jeg være sikker på at det er stået af når jeg i morgen får ned og køber nyt?


    Man er vel ikke sparsommelig sønderjyde for ingenting ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nicklas91
    Det er et ganske udmærket kort, ganske udmærket.. kan bruges til alt undtagen dem som synes at grafik er alt og vil spille Crysis på Ultra High med de onde opløsninger, som ikke, for mig ihvertfald, gør den vilde forskel fra medium graphics.


    Vi skal passe på med at fokusere så meget på grafikken og tænke mere på selve gameplayet. At bruge op mod 20.000 kroner på en computer bare for de par ekstra framerates og de par skide små detaljer er efter min mening kun noget som hjernedøde folk kan finde på. GAMEPLAY, venner! Jeg har hørt om folk der har købt grafikkort der var dyrere end hele min computer - så tager man sig fandme til hovedet. 8o


    Ahh nu synes jeg lige du presser den.



    Har en ven der købte 3650 og det var helt klart det kort der var bedst til pengene på det tidspunkt.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe


  • Jo jo hver har jo sin smag. Det eneste jeg ville bruge et 3650 til er i et mediacente. Fordi jeg er sikker på jeg har set det som passiv kølet. Sådan et kan vel vise et billede fra en dvd film i 1920x1080 men så heller ikke mere. :razz:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Der er købt ind og installeret.


    Men farverne, samt skarpheden på tekst i Firefox virker en smule forkerte.. Farverne på links fra f.eks. cnn.com, og tekstskarpheden på min bogmærke- og værektøjslinie.


    Hvad kan de skyldes?


    Trykket "auto-adjustment" på din skærm? Opdateret driver? Slettet den gamle driver?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo