1 TB harddisk men kun 127 GB fundet af WinXP installation?

  • Jeg har installeret Windows XP på min nye computer, men af en eller anden grund har Windows XP kun fundet 127 GB af harddisken (Samsung F1 1 TB)ved installation hvilket jeg så oprettede en partition på.


    I bios (Asus P5Q Pro) er den ganske rigtigt markeret som 1 TB.


    Hvordan finder jeg resten?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Er det en XP installation uden nogen form for servicepacks? Hvis det er, så prøv at smid nyeste servicepack på, det skulle kunne klare det.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Ja, det er det. Så det er så enkelt :)


    Nu skal jeg alligevel have installeret Vista Home Premium istedet her om et par dage så det løser vel også problemet.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ja, det "gamle" xp kunne ikke arbejde med mere end omkring de 127gb der.. Det er let nok lige og smide en servicepack på din xpinstallations CD, har jeg gjord, så er man fri for at skulle update så meget når man har installeret det, så er det kun lige de få sidste nye updates der skal ned før man er klar.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Ja, det "gamle" xp kunne ikke arbejde med mere end omkring de 127gb der.. Det er let nok lige og smide en servicepack på din xpinstallations CD, har jeg gjord, så er man fri for at skulle update så meget når man har installeret det, så er det kun lige de få sidste nye updates der skal ned før man er klar.. ;)


    Nu er det så ikke nødvendigt på min nye comp da der skal Vista på den, men på min bærbare beholder jeg XP så jeg tror jeg vil lave en cd med servicepakker. Du får det til at lyde som om jeg skal smide den på XP-cd'en men det kan vel ikke passe.


    Faktisk installerede jeg lige XP på den bærbare for et par dage siden (lidt virus, spyware osv der skulle udryddes), og det er jo efterhånden et dagsprojekt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Jo, det mindes jeg også at have hørt. Dvs. den skal egentlig bare slipstreames ind på skiven, det er ikke det helt store projekt.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP


  • Det hjælper da ikke at ligge vista på? Hvis du først har lavet en partition på 127gb så vil den da finde den og ligge vista ovenpå. Nu havde du vel heller ikke tænkt dig at lave en systemdisc på 1TB? :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel
    Jo, det mindes jeg også at have hørt. Dvs. den skal egentlig bare slipstreames ind på skiven, det er ikke det helt store projekt.


    Nu er jeg ikke meget for at brænde noget ned på den originale XP cd hvis noget går galt og desuden er der heller ikke plads, da SP3 som jeg lige har downloadet fylder over 300 mb, og XP fylder næsten 500 mb.


    Så SP3 brænder jeg bare på en cd ved siden af.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Det hjælper da ikke at ligge vista på? Hvis du først har lavet en partition på 127gb så vil den da finde den og ligge vista ovenpå. Nu havde du vel heller ikke tænkt dig at lave en systemdisc på 1TB? :boxed:


    Nej jeg vil ikke lave en systemdisc på 1 TB. Det der undrede mig var bare at jeg ikke kunne finde resten af harddisken. XP har jeg kun installeret kortvarigt for at tjekke at computeren virkede efter jeg samlede den.


    Planen er at lave 2 partitioner. Den første på ca. 100 gb til Vista, programmer og spil. Den anden til musik, diverse, film osv.
    Er der en anden måde at gøre det på som er bedre (med kun 1 hd - ikke noget med raptor osv.)?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • nu ved jeg ikke med vista men skulle en partition på 50 gb ikke være rigeligt..man kan jo ændre i reg databasen og på genvejene så man ikke bare installerer alt pr default i C: og så ens dokumenter ikke ligger sammen med operativsystemet...det hjælper også hvis der skal reinstalleres.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    nu ved jeg ikke med vista men skulle en partition på 50 gb ikke være rigeligt..man kan jo ændre i reg databasen og på genvejene så man ikke bare installerer alt pr default i C: og så ens dokumenter ikke ligger sammen med operativsystemet...det hjælper også hvis der skal reinstalleres.


    Nu er det jo også til spil og programmer og specielt de nye spil nu om dage fylder jo en del og hvis man godt vil have lidt liggende så er det rart med 100 gb. De ting skal jo alligevel geninstalleres hvis Vista skal. Så umiddelbart vil jeg mene at 100 gb er en nogenlunde passende størrelse. Mine dokumenter osv kommer ikke til at ligge på den partition.


    Vil det på nogen måde betyde noget for ydelsen at spil og programmer ligger på samme partition som Vista. Jeg tror det ikke, men vil godt være sikker.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------