Lydkort + Headphones 1000 kr

  • Hej


    Jeg har gået med ideen at opgradere lyden i min nuværende pc til noget bedre og har cirka 1000-1500 kr at gøre godt med, men mere kan smides i puljen hvis det er mærkværdigt bedre.


    Jeg har prøvet at finde nogle gode guides og andet men synes ikke jeg har været i stand til at indsamle nok information til at jeg kan være sikker i min sag og derfor opretter jeg denne tråd.



    Lige nu bruger jeg er par Sennheiser PC 150 der er ved at være 4-5 år gamle samt onboard lydkort. Det jeg så gerne vil bruge penge på er et lydkort til PC'en og nogle headphones.


    Til at starte med kan jeg sige mit forbrug er MP3 med en bitrate fra 128 til 298. Samt seriøst FPS. Derfor ville en løsning med god lyd "positionering" til FPS også være rart, men ved dog ikke om det går hånd i hånd med god lyd kvalitet til musik.



    Ang. lydkort har jeg fået den fornemmelse, at creative's x-fi lydkort er accepteret generelt som det bedste til prisen. Jeg har så været inde på EDBpriser og så nogle hedder Gaming og andre Music. Hvad er forskellen på disse 2.


    Af headphones har jeg kigget på tre modeller fra Sennheiser nemlig HD 555, HD 485 og HD 280. Synes det er svært at komme frem til hvad der er bedst, da alle reviews er så forskellige fra hinanden. Ved ikke om der er andre produkter end dem fra Sennheiser jeg skal kigge efter.


    Noice cancelling og om lyden lækker fra hovedtelefoner er ligemeget da jeg oftest vil sidde for mig selv.



    Og så lige til allersidst, bordmikrofon. Skal jeg bare vælge et eller andet random til under 100 kr?



    Det er en lidt større mundfuld, men jeg håber nogle vil være flinke til at give nogle hints.
    Tak på forhånd

  • 1. bordmic.....no way...alle andre på vt/ts vil opleve ekko osv...lad være!


    2. audiotrack har meget fine lydkort


    3. har du anlæg osv slået til er speedlinks 5.1 medusa home edition en rigtig fed løsning...hvis ikke, så behold dit pc150, hvis dit hoved kan passe headsettet, for lyden er rigtig god i sennheisers.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tak for dit svar :clap:


    Har været på ventrilo med en af mine venner i snart over 2 år. Han bruger en bord mikrofon og jeg lagde ikke mærke til det og vidste det før jeg spurgte ham. Kan være jeg lige skal høre hvilken en han har så.


    Tror jeg vil kigge lidt nærmere på Audiotrak fremfor Creative så, men mener du virkelig at lyd forskellen fra et PC 150 til en fra HD serierne er så lille, at det ikke kan betale sig? Synes det virker lidt underligt da jeg har forstået det sådan, at HD er ment som gode hovedtelefoner til musik, mens PC-serien mest er til gaming og kontor/callcenter brug.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    kan ihvertfald stærkt anbefale et sæt sennheiser pc350


    Har jeg haft et kig på, den er ligger på 900 kroner hvilket er næsten er loftet i mit budget. Det vil så betyde at jeg skulle bruge den med onboard lydkort.


    En anden ting der har skræmt mig lidt væk er så at i de fleste reviews bliver der nævnt at PC 350 mangler lidt kraft på nogle bestemte toner (kan ik huske hvilke). Men det kan da godt være at det ikke er noget man lægger mærke til.


    Vil du tro at det kan betale sig at købe det og bruge det sammen med et onboard lydkort eller ville nogle billigere + et lydkort give et bedre resultat?


  • tjah det kommer jo lidt an på kvaliteten af dit onboard kort


    synes ikke sennheiser pc350 mangler kraft, synes det er tilpas afstemt, og dog alligevel synes jeg mit skullcandy spiller bedre musik, men til gaming der ville jeg vælge Sennheiser til hver en tid

  • Tjo det kunne være jeg skulle vente lidt på lidt flere penge og så købe PC350 og et x-fi Xtreme Gamer. Senere hen kunne jeg så købe nogle hovedtelefoner mere egnet til musik. Jeg tror det bliver det. PC350 var også det første headset jeg kiggede på og et par hovedtelefoner til musik er bare 2 mindre ture i byen.


    Tusind tak for hjælpen :rules:



    Edit: lige en ting mere,


    http://www.getmore.dk/searchre…searchstring=xtreme+gamer


    Hvad satan er forskellen på disse udover prisen?




  • vil til enhver tid vælge et asus xonar istedet for noget creative har bakset sammen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    1. bordmic.....no way...alle andre på vt/ts vil opleve ekko osv...lad være!


    Hva satan? det er altså kun med højtallere de vil høre det :S
    smid noget mere i puljen og køb et Audiotrak Prelude, og nogle Sennheiser HD595'ere, så er du godt kørende :)
    Og undgå helst billigt lort, det vil du fortryde, du får det du betaler for.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobtc


    Hva satan? det er altså kun med højtallere de vil høre det :S
    smid noget mere i puljen og køb et Audiotrak Prelude, og nogle Sennheiser HD595'ere, så er du godt kørende :)


    er faktisk ikke rigtigt..en bordmic er ikke så retning og afstandsbestemt som en headset mic, så de vil høre en masse i baggrunden og ofte også lyden fra et evt headset (hvilket vil lyde som ekko) har endnu ikke hørt 1 eneste i de sidste 10 år på vt og ts, hvor man ikke havde de problemer med en bord mic.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    er faktisk ikke rigtigt..en bordmic er ikke så retning og afstandsbestemt som en headset mic, så de vil høre en masse i baggrunden og ofte også lyden fra et evt headset (hvilket vil lyde som ekko) har endnu ikke hørt 1 eneste i de sidste 10 år på vt og ts, hvor man ikke havde de problemer med en bord mic.


    Jeg er meget på skype og vt, og hvis folk kan høre ens hovedtelefoner, så tror jeg man skal stille ret ned for lyden 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobtc


    Jeg er meget på skype og vt, og hvis folk kan høre ens hovedtelefoner, så tror jeg man skal stille ret ned for lyden 8o


    nej de er bare for følsomme...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • det kommer sq an på hvad du skal bruge dem til...de er jo ikke bedre end dit lydkort heller, eller bedre end kvaliteten af det du afspiller.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    det kommer sq an på hvad du skal bruge dem til...de er jo ikke bedre end dit lydkort heller, eller bedre end kvaliteten af det du afspiller.....


    Man vil altid kunne høre forbedringer i musik, uanset om det kun er ved 128kbps, og hvis han vælger et Creative X-fi, eller et Prelude, så skal han også have ordenlige hørebøffer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobtc


    Man vil altid kunne høre forbedringer i musik, uanset om det kun er ved 128kbps, og hvis han vælger et Creative X-fi, eller et Prelude, så skal han også have ordenlige hørebøffer.


    noget bavl....lyden vil aldrig blive bedre end den kilde de kommer fra.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    noget bavl....lyden vil aldrig blive bedre end den kilde de kommer fra.....


    Så du siger at hvis man tager nogle billige og dårlige højttalere og slutter dem til en forstærker og afspiller lyd, og så tager nogle dyre og gode højttalere og slutter dem til, så vil man ikke kunne høre forskel?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobtc


    Så du siger at hvis man tager nogle billige og dårlige højttalere og slutter dem til en forstærker og afspiller lyd, og så tager nogle dyre og gode højttalere og slutter dem til, så vil man ikke kunne høre forskel?


    det kommer jo an på om de dårlige højttalere forringer kilden eller ej.....gør de ikke, så vil dyrere ikke hjælpe.....the weakest link...


    men nu snakker vi ikke et anlæg men om headsets..dvs til hvad man bruger fra en pc....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobtc


    Hva satan? det er altså kun med højtallere de vil høre det :S
    smid noget mere i puljen og køb et Audiotrak Prelude, og nogle Sennheiser HD595'ere, så er du godt kørende :)
    Og undgå helst billigt lort, det vil du fortryde, du får det du betaler for.


    Kan ikke finde det lydkort du omtaler, kender du et sted det kan købes?


    Er edbpriser også den bedste side til at finde den laveste pris på lydkort og bøffer?