Mac-adresse.. Hjælp!!

  • Heiiza..!


    Har fået en ny computer, som jeg gerne vil have til at komme på internettet. Desværre kan jeg ikke få den til det, da vores internet, på vores hoved-computer, vidst nok er beskyttet af et eller andet Mac-adresse-halløj.


    Hvordan kommer ens computer på internettet, når der er denne MAC-adresse?


    Please hjælp.. På forhånd TAK! :clap:

  • hvis i har en router, så skal i nok logge ind på hjemmesiden til jeres udbyder, og derinde kan man tilføje flere mac adresser der så kan gå på nettet....


    for at finde mac adresse, gå ned i windows >start>kør og indtast cmd og tryk enter


    så kommer der en lille box op og der skriver du ipconfig /all


    der hvor der står physical adress det er din mac adresse...husk hvert netkort har hver sin adresse.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Øhh, hvis der sidder en router foran så kommer deres MAC adresser da ikke med igennem, og derved er det da kun routerens mac-adresseder skal bruges.


    /ask

  • I dette tilfælde er der nok tale om lidt ala TDC webspeed.
    Her kan man kun have det betalte antal enheder på, med mindre man har en router.
    Hvis det er wepspeed der have kan man med fordel sætte sin maskine på direkte, og herefter registrere den på webspeed sitet.
    Herefter kan man (som fortalt tideligere) indsætte denne maskines MAC adr. i sin routers conf. (clon funktionen). Så kan man sætte lige så mange maskiner på sin LAN (bag sin router) som man ønsker.


    så køb en router, det vil nok hjælpe dig i dette tilfælde, jeg mener at webspeed kører med dynamisk IP som standard, så det skal din router jo så også sættes til.






    /Avartar