Skærm udsender pibende tone når den er slukket

  • Jeg sidder med en Samsung 225BW.


    I nat oplevede jeg, at skærmen lavede en lille, men meget tydeligt pibende tone idet den blev slukket. Altså efter at have trykket på knappen på skærmen.


    Så snart jeg tændte skærmen igen forsvandt lyden helt. Men så snart billedet blev helt sort (ved dvale/standby) så begyndte lyden alligevel.


    Hvad skyldes det, og hvad kan jeg gøre? I nat var jeg nødt til at trække strømmen for at kunne sove. Lyden er ikke voldsom høj og vil ikke kunne høres hvis computeren er tændt samtidig. Men når alt er stille, så er den pludselig rigtig træls.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • det lyder lidt somom størmforsyningen i skærmen der er noget med, hvis jeg var dig ville jeg ringe ind hvor du har købt den hvis der stadig er garanti på altså. Og høre hvad du skal gøre, det kan være du skal sende den ind..


    mvh

  • Puha, det er desværre så lang tid siden jeg købte den, at jeg ikke kan huske hvorhenne det var. Tror for den sags skyld heller ikke jeg har kvitteringen på den længere.


    Øv.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • nå det er der ikke så meget at gøre ved så, men normalt er det nogle resistore som står og hyler, om det er fordi de er ved at fise af eller om det er støv er svært at sige jo.
    Men det får du afse hvis den pludselig ikke virker så det jo det =)
    Så det godt de kun koster omkring 1800kr nu =)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HaZe
    nå det er der ikke så meget at gøre ved så, men normalt er det nogle resistore som står og hyler, om det er fordi de er ved at fise af eller om det er støv er svært at sige jo.
    Men det får du afse hvis den pludselig ikke virker så det jo det =)
    Så det godt de kun koster omkring 1800kr nu =)


    Offtopic , men det er vel nærmere viklingerne på en spole, hvor lakken er forsvundet et bitte sted måske.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Offtopic , men det er vel nærmere viklingerne på en spole, hvor lakken er forsvundet et bitte sted måske.


    Precis! Det var det jeg ville have skrevet men kunne skutte huske hvad det hed =) haha


    Quote

    Samsung skærme er kendt for hyletoner, når de står i standby.


    Det er dog første gang at jeg har hørt om en pc-skærm der gør det. Det er normalt deres lcd-tv der hyler. På lcd-tv'erne er det strømforsyningen der skal skiftes.


    Jeg har en skærm magen til, og der er da ikke noget, men kan være det kommer.
    Jeg ligger så heller ikke mærke til det for når jeg slukker min computer så slutter stikdåsen for alt andet der er tilkoblet og der er min skærm en af de ting =)

  • De gange det går hen og bliver irriterende er det mig heller intet problem simpelthen at tage strømmen. Så jeg holder bare ud tror jeg.


    Det har dog været en fantastisk skærm indtil nu.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    De gange det går hen og bliver irriterende er det mig heller intet problem simpelthen at tage strømmen. Så jeg holder bare ud tror jeg.


    Det har dog været en fantastisk skærm indtil nu.


    Hvorfor køber du ikke bare en spare stikdåse og smækker til din computer, så slukker alt som du har sat til dåsen når du slukker computeren. Det er det jeg har her, fks min Skærm, ekstern harddiske, Forhstærker anlæg osv slukker når pc'en slukkes.. de koster jo ikke meget mere end 60kr mener jeg..

  • Jeg har en Dell skærm hvor dioden på forsiden begynder svagt at hyle når den står i standby og lyser orange - når den er tændt og lyser grønt siger den intet.
    Derfor slukker jeg den altid istedetfor at bruge standby, ja selvfølgelig så også for at spare en lille smule strøm...
    Prøv at læg mærke til om det er din diode der piver?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Jeg har en Dell skærm hvor dioden på forsiden begynder svagt at hyle når den står i standby og lyser orange - når den er tændt og lyser grønt siger den intet.
    Derfor slukker jeg den altid istedetfor at bruge standby, ja selvfølgelig så også for at spare en lille smule strøm...
    Prøv at læg mærke til om det er din diode der piver?


    Hvordan skulle en LED kunne begynde at pive ? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Hvordan skulle en LED kunne begynde at pive ? :)


    Den kan ikke, det er noget andet der gør det :D

  • Min skærm gør det også ikke noget der genere, jeg kan først høre det når jeg slukker min com....

    Cpu : intel core2quad Q9450 2,66@2,8 ghz
    MB : evga 780i sli
    GFX : Geforce 9600 GT SLI
    Ram : 4 Gb OCZ pc2 6400
    Mus : Logitech MX Revolution
    Tastatur : Logitech diNovo Edge
    Skærm : Samsung Syncmaster 2232bw
    System harddisk : 2x western digital raptor x 150 gb i raid 0


    Hvis du skal følge med flokken skal der være olie på blokken!:D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Hvordan skulle en LED kunne begynde at pive ? :)


    Have no idea - men det opstår når den skifter farve til orange og lyden kommer præcist derfra hvor den sidder.
    Det samme kan man lidt sige om en NAD C525BEE CDafspiller, prøv at gå i nærmeste Hi-Fi Klub og stik øret op til displayet, så kan du høre de dioder der laver baggrundsbelysningen i displayet hyle meget irriterende (ja eller hvad det nu ellers er hvis ikke det er dioden der hyler, ihvertfald stopper det når den er slukket eller hvis du disconnecter kablet der styre baggrundslyset indeni).