Grafikkort hakker

  • Hej gutter


    Jeg har lige et spørgsmål til jer super IT-nørder.


    Jeg har bygget mig en HTPC som kørte super!
    Bundkortet er et Asus K8Vse deluxe med en Amd Sempron 3400+ og 2GB ram
    Grafikkortet er et Radeon 3850HD 512Mb ram.


    Det hele kørte super, da jeg blev kræsen med farverne. Så jeg hoppede på Edb-priser og valgte mig et gafikkort (AGP) som jeg mente kunne løse mit problem.


    Mit problem blev løst. Farverne er super, men billedet hakker i det. Meget tilfældigt og MEGET irreterende.
    Jeg har afinstalleret ATI Catalyst center og geninstalleret. Jeg har opgraderet fra 1Gb ram til 2Gb og har slået alt flim flam fra i Catalystcenteret, men uden resultat....
    Jeg er nu officielt i panik!


    Jeg har en kollega som siger jeg skal smide det hele ud og købe mig fattig i seneste nye skrig. Min menning er at en så "kraftig" computer burde kune trække noget så simpelt som en dvd film.



    Mvh
    Franco

  • Tror det er din cpu der er en flaskehals.. De der sempron er noget bras. Men det er jo en maskine af ældre dato hvor du har smidt det kraftigste GFX til AGP på så jeg tror ikke det dit nye 3850 der er problemet.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Det burde ikke være din cpu, da dit grafikkort skulle kunne afvikle blu ray og HD dvd uden at belaste cpu'en overhovedet.


    Har du installeret chipsæt driverne.
    Med hensyn til gfx driverne kan det godt være at du bliver nød til at hente dem hos Sapphire, da de officelle drivere fra ATI ikke understøtter dit 3850 med rialto chip, dvs den chip der oversætter pci-e bussen til agp.
    Her er et link til Sapphires drivere, husk at vælge agp modellen: http://www.sapphiretech.com/us/support/drivers.php

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Har rodet lidt videre med det og geninstalleret driveren igen (Fra Sapphire) stadig uden resultat.
    Min kære fader vil komme forbi med en større processor i næste uge for at se om det kunne hjælpe.


    Mht. program så afspiller jeg film i Powerdvd 6.5. Jeg har prøvet med 8.0, men den fryser så computeren skal genstartes.


    Jeg har downloadet et test program for at se om det kunne køre uden probs, men det hakkede osse i det.


    Mvh
    Franco

  • har du installeret noget så simpelt som en codec pack ...K-Lite fx ???

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hej igen igen


    Har nu geninstalleret XP med 4 crashes udervejs. Tror det er på tide at komme ind i dette århundrede.
    Nyt bundkort, ram og gafikkort....


    Tak for forslagene!


    Mvh
    Franco