Ekko - Problemer med lyd/mic

  • Hej


    Jeg købte for få måneder siden en computer fra getmore.dk.


    Jeg har længe haft nedstående problem, og har prøvet at løse det og derfor slår jeg til jeres hjælp!


    Problemet er for det første at mit front panel (til mic og høretlf) ikke virker - men altså det betyder ikke det store for mig - da det bagved virker - sån da!


    For når jeg snakker med folk, så kan de høre det jeg høre i mit headset - og nej har ikke skruet højt op for min lyd, så det er ikke fordi min mic opfanger det.



    Hvad skal / kan jeg gøre?


    Jeg har prøvet at geninstallere mine drivere men det virker ikke - og nu er jeg squ på bar bund.
    Har skrevet til Getmore.dk og de skrev bare en mail tilbage med at min computer squ sendes retur - men altså for det første vil det tage lang tid før jeg får den igen - og så risikere jeg at betale en god sum penge til dem hvis de ikke finder en fejl...



    EDIT:
    Derudover har jeg et problem med det Realtek-program, der fulgte med i driverne.
    Her fucker den også op med front/bag-panelet - Her er den i bagpanellet, men den viser også at der er en mic i i fronten? - Måske er det problemet bag???
    [Blocked Image: http://img66.imageshack.us/img66/2494/realtekwt2.png]
    [Blocked Image: http://img66.imageshack.us/img66/realtekwt2.png/1/w800.png]


    BEMÆRK jeg har headset i og ikke højtalere som der står - men kan ikke ændre det :/

  • Du skal ind i lyd og lydenheder, der kan du "mute" den lyd der kommer igennem din mic, så du ikke længere selv kan høre det.


    Kan ikke lige huske nøjagtigt hvor, og der er en msule forskel på om det er Vista eller Xp du kører med.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg kører XP...


    Men det er ikke at jeg kan høre den lyd, der kommer gennem min mic - det er omvendt.


    Min mic opfanger (og "Siger") det jeg hører i mine høretelefoner - lidt som om at jeg sad med højtalere skruet op.


    (og nej det ikke fordi jeg har skrue højt op for min headset)

  • gør nu det manden skriver du skal....DET er løsningen..og du skal ind i windows audio panelet hvis du har et sådan...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • højreklik på højtaleren nede i højre hjørne (hvis ikke du har noget andet software til at styre din lyd)
    åbn indstillinger for lyd
    tryk på indstillinger, vælg egenskaber
    der kan du vælge afspilning og indspilning prøv simpelthen at hakke det hele af og så slå noget fra ad gangen
    mener mit problem bestod i at både line in og mikrofon var aktive


    Mvh Johnny

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

    Rettet en gang, sidst af Johnny ().

  • Nu skriver du slet ikke noget om hvilket program du bruger til samtale, hvis det er teamspeak 2, kan det også anbefales evt at prøve geninstallation af dette og evt prøve et andet prg ventrilo f.eks.


    Har flere gange oplevet at en fra klanen har haft ovennævnte problem og det er altid softwaremæssigt

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR