Old school IBM tastatur = navn??

  • HEY!


    Jeg forelskede mig forleden i et tastetur jeg prøvede hos en ven, tastaturet der hentydes til er et IBM tastetur, et rigtig gammelt standart tastatur ca. fra 90'erne, den slags tastatur med fjeder i knapperne..


    Det er ikke lykkedes mig at finde det omtalte tastatur nogle steder på nettet.


    Er der nogle som har en ide om hvilket tastatur jeg snakker om og evt. hvor det er muligt at skaffe sådan et??


    På forhånd tak - Kasper Jacobsen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chuga
    Præcis, nogle som kender et sted i Danmark eller EU hvor man kan anskaffe sig sådan et?


    Hvis du er heldig kan du måske finde dem rundt omkring på gamle lagre eller i folks kældre.. jeg ved da at jeg selv har et liggende som jeg er vældig glad for :) ren nostalgi!


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    eBay er vel det eneste sted du kan finde det efterhånden :)


    eBay = amerikansk :(


    Kunne jo være der var en som var villig til at sælge sit :)??

  • Prøv at gå på en genbrugsplads, det er da ikke usædvaneligt at folk smider gamle computere ud. Det kan godt være du ikke kan finde et IBM, men HP, Compaq, Olivetti og mange andre havde lignende tastaturer.

  • Jeg købte mit af en fyr fra hol.dk
    Jeg oprettede købsannoncer her på tweak og på hol, og så var der heldigvis en der havde nogle til at ligge. Så vidt jeg husker havde han flere end det han solgte til mig.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • de store sataner..ja...aftenskoler, folkeskoler kommuner og andre offentlige institutioner har sikkert en del liggende af dem....ulempen ved dem er at du kun kunne have 2 knapper presset inde på samme tid...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Bare for at blære mig, kan jeg så meddele at jeg er den stolte ejer og fortsatte bruger af netop dette keyboard. Jeg fik det med min IBM 286'er i sin tid, og det virker stadig fortrinligt. Eneste tidspunkt jeg har haft brug for reservedele var når jeg fik stjålet knapperne til LANparty's. Folk syntes åbentbart det var sjovt at tage knapperne fra netop mit keyboard med sig hjem.