USB enheder slukker ikke, når PC'en slukkes?

  • Hey...


    Hvordan kan det være, at når jeg slukker min pc om aften, bare siger Luk Computeren, ikke på stik kontakten ;)


    Så lyser min mus og sådan nogle ting stadig??

  • der er nogle gange en funktion i BIOSen der gør at man kan lave "wakeup via USB" prøv at se om den feature findes og slå den fra. Det vil måske hjælpe.
    Den funktion gør nemlig at der holdes lidt strøm på f.eks keyboard så den så kan se om du trykker på en tast.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    der er nogle gange en funktion i BIOSen der gør at man kan lave "wakeup via USB" prøv at se om den feature findes og slå den fra. Det vil måske hjælpe.
    Den funktion gør nemlig at der holdes lidt strøm på f.eks keyboard så den så kan se om du trykker på en tast.


    oki.. undersøger jeg lige når jeg kommer hjem.. :)

  • Dine USB porte får strøm via 5Vsb linien på din strømforsyning der maskinen er slukket.
    5Vsb linien bruges som det nævnes til wake-on-lan / wake-on-usb og lignende funktioner og kan desværre holde dine USB porte i live når maskinen er slukket.


    Gør som nævnt og tjek om du kan deaktivere USB porte når AC = off