Nyt lydkort til lillebror

  • Min lillebrors onboard lydkort er pludselig holdt op med at ville sende i stereo, og der kommer derfor kun lyd ud i venstre højtaler. En formatering hjalp ikke så jeg går udfra det er selve det onboard lydkort der pludselig er holdt op med at virke optimalt.


    Han skal derfor bruge et nyt lydkort men det er ikke lige det jeg har mest styr på så mon ikke der er nogle her der kan anbefale et. Kravene er ikke så store, han har et almindeligt 2.1 anlæg og et headset med mic. Så bare lydkortet kan levere god lyd og har en god mic indgang er det fint.


    Prisen: Tja så billigt som muligt uden at det bliver alt for dårlig kvalitet.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Creative Sound Blaster Audigy SE
    Det ville fungere udemærket til det forbrug, og så er det billigt :9xo


    Har faktisk kigget på det og er helt sikkert en mulighed. Synes bare tit jeg høre om folk der har problemer med spil der så bunder i at de har creative kort? :rolleyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Har faktisk kigget på det og er helt sikkert en mulighed. Synes bare tit jeg høre om folk der har problemer med spil der så bunder i at de har creative kort? :rolleyes:


    Problemer i spil pga lydkort? Hvordan problemer?
    Det har jeg alligevel aldrig hørt om. :) Jeg har hørt om driverproblemer, men det er jo noget andet :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Problemer i spil pga lydkort? Hvordan problemer?
    Det har jeg alligevel aldrig hørt om. :) Jeg har hørt om driverproblemer, men det er jo noget andet :P


    Synes bare jeg kan huske noget med at bf2 f.eks. havde nogle problemer men om det blev fikset ved jeg ikke.


    Nu jeg tænker over det havde jeg faktisk også problemer med ventrilo da jeg brugte et soundblaster Live! kort og der stod direkte på vt's support at skyldes creative kortet hehe.
    Nå, men man har vel 14 dages returret så indtil videre vil jeg foreslå ham sådan et SE kort :)



    Andre forslag er selvfølgelig stadig velkomne folkens! :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Har faktisk kigget på det og er helt sikkert en mulighed. Synes bare tit jeg høre om folk der har problemer med spil der så bunder i at de har creative kort? :rolleyes:


    det er ofte folk med x-fi lydkort..de gamle audigy havde lidt problemer med visse drivere men det var nu alt..ellers et audiotrack maya ex5

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg har altid kun haft creative lydkort. Synes de virker meget mere stabile end med et onboard lydkort og så er lyden også langt bedre.


    Jeg har haft et SB AWE 32 PnP, SB Live!, SB Audigy 2 og nu X-Fi.


    De eneste problemer jeg har oplevet er via chipsæt + 100 % cpu load = knas i lyden og så er der windows update der kan finde på at snige ms's driver ind.


    Man skal altid bruge creatives driver, de driver der er standard i windows og de der kommer fra windows update er det værste gang lort.


    Core 2 Duo E6600 | Asus P5B Deluxe | Corsair TWIN2X2048-6400C4 | 1 x WD150 & 2 x WD740 Raid 0 | Soundblaser X-Fi Fatal1ty | Inno3D Geforce 8800GT

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    det er ofte folk med x-fi lydkort..de gamle audigy havde lidt problemer med visse drivere men det var nu alt..ellers et audiotrack maya ex5


    Han er sandsynligvis ikke intra i et USB lydkort, skulle jeg nok have nævnt.
    Har selv et MAYA MKII som jeg er yderst tilfreds med, men det koster også 400kr.


    keke:
    Hvilke spil spiller du? :) Bare så jeg kan sammenligne med hvad han normalt spiller.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • har et gammelt audigy2 og bruger det til cs, bf, cod4, wow.....har aldrig oplevet problemer, men mener det nærmeste nu er et audigy4 til ca 150 kr.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    har et gammelt audigy2 og bruger det til cs, bf, cod4, wow.....har aldrig oplevet problemer, men mener det nærmeste nu er et audigy4 til ca 150 kr.....


    Super :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Han er sandsynligvis ikke intra i et USB lydkort, skulle jeg nok have nævnt.
    Har selv et MAYA MKII som jeg er yderst tilfreds med, men det koster også 400kr.


    keke:
    Hvilke spil spiller du? :) Bare så jeg kan sammenligne med hvad han normalt spiller.


    Spiller WC3, Team Fortress 2, Zombie Panic! Source, Quake 3, Doom 3, UT 2004, COD4 og har spillet en lille smule BF


    Core 2 Duo E6600 | Asus P5B Deluxe | Corsair TWIN2X2048-6400C4 | 1 x WD150 & 2 x WD740 Raid 0 | Soundblaser X-Fi Fatal1ty | Inno3D Geforce 8800GT

  • Gode spil :D
    Undskyld jeg lige lånder tråden, men hvilket lydkort ville være godt til 5,1 højtalere. Skal ikke være for dyr, men heller ikke dårlig kvalitet :D

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Gode spil :D
    Undskyld jeg lige lånder tråden, men hvilket lydkort ville være godt til 5,1 højtalere. Skal ikke være for dyr, men heller ikke dårlig kvalitet :D


    Feel free jeg har fået mit spørgsmål besvaret :)


    Hvis du skal bruge det til spil kunne X-fi extreme gamer måske være et bud, men lidt svært når du ikke nævner et budget.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Okay, er 400 kr et rimligt budget? :D

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_