1

lørdag, 18. oktober 2008, 19:53

Da jeg nok snart får brug for at sætte mere end et TV til, og jeg hader at trække alt for lange kabler og bore huller i mine vægge har jeg ledt lidt efter en alternativ måde at dele mit kabeltv på.

I den forbindelse er jeg faldet over Philips SLV3100.

[IMG]http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/SLV3100_00-GAL-global?wid=430&hei=430[/IMG]

Ifølge Philips, så kan produktet bl.a. følgende:

• Se enhver videoenhed på et andet TV
  • Fungerer med DVD+RW / DVD/Video/Set-Top box og meget andet
  • Kompatibel med de fleste videoenheder og mærker
  • Optag en input-kilde, uanset hvad du er ved at se

Det lyder alt sammen meget interessant, men er det noget værd? Så har du erfaringer med Philips' produkt, eller kender du til andre produkter der kan det samme, og som befinder sig i samme prisklasse (ca. 500 kr), vil jeg meget gerne have hjælp til at blive klogere ;)

2

søndag, 19. oktober 2008, 22:30

Er der slet ikke nogen der har prøvet dem?

Ellers må jeg jo bare bestille og så teste om skidtet virker :D

3

søndag, 19. oktober 2008, 22:55

så kan du jo lave en lille anmeldelse til vi andre :)

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

4

søndag, 19. oktober 2008, 22:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
så kan du jo lave en lille anmeldelse til vi andre :)

Det vil jeg da overveje.

Jeg har vist fået overbevist min bonusfar om, at jeg skal bestille et sæt til ham som jeg så skal komme forbi og sætte til, og hvis det er helt af helvede til, må vi jo bare benytte returretten. Så kan jeg også få det testet inden jeg selv flytter :))

5

søndag, 26. oktober 2008, 14:29

Sættet blev bestilt ved CompuMail, og blev leveret dagen efter, ikke noget at sætte en finger på der. I går kom dagen så hvor det skulle sættes til, og på trods af lidt begyndervanskeligheder med at få det til at virke korrekt, så kom der også gang i det.

Den største ulempe jeg umiddelbart kan finde er, at man, på det TV man sender signalet fra, skal se f.eks. kabeltv igennem harddiskoptageren (eller hvad man nu har sat til) for at kunne se forskellige kanaler på de to fjernsyn. Hvis man bare ser TV som man normalt gør og skifter kanal på TV'et, så vil man se den samme kanal på begge fjernsyn.

Det er dog lidt genialt, at man også kan videresende billed og lyd fra f.eks. en DVD afspiller (det burde man i hvert fald kunne ifølge papirerne, den funktion har jeg ikke testet) så man ikke er tvunget til at have en afspiller på f.eks. ungernes værelse, og dermed også kan undgå eventuel mishandling af afspiller og DVD film.

Så til 500 kr. kan det klart anbefales, specielt hvis man som jeg hader at bore huller i alt for mange vægge og trække alt for mange kabler.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.