Billedet via S-Video er fint men video afspilning virker ikke ?

  • Hej Tweak :D


    nu er det min tur til at have problemer :P


    mit mediacenter kører S-Video fra pc til B&O (gammelt tv) billed og lyd virker fint og det hele :)


    men vil jeg alspille videoer på mit mediacenter, får jeg ingen video billed, men bare en sort skærm og lyden fra filmen, fx. kan jeg ikke afspille stream's fra dr.dk/tv det vil jeg se! men blot høre lyden og se et sort billed.


    nogen der ved hvordan dette problem kan løses ? er det fordi S-Video kablet ikke understøtter det ?


    det mærkelige er at i selve mediacenter softwaren (Mediaportal RC3) kan jeg fint afspille video, men prøver jeg fra windows skrivebord, får jeg bare sort skærm og lyd. Dog kan jeg heller ikke streame, video fra dr.dk/tv det vil jeg se! i mediaportal eller på skrivebordet.


    jeg har også prøvet at fjerne k-lite codec pack uden forandring...



    hvis man kobler en alm. pc fladskærm til via vga, kan man fint streame video med billed og også fint se videoer i selve windows og i mediaportal.


    Sjovt nok skal fladskærmen være koblet til for at jeg overhovedet kan få lov at udvidde skrivebordet over s-video til fjernsynet



    så er der nogen der har en ide om hvad problemet kunne være, kom med det :D


    mvh. JohannesTN :)

  • PROBLEM LØST!!!


    jeg skiftede grafikkort, og nu virker det. Det andet grafikkort må have haft en defekt component, da det ikke bare var B&O fjernsynet det skete på, men også mit eget :)


    tak for hjælpen, til mig selv for at løse problemet


    mvh. JohannesTN

  • Video på den sekundære skærm plejer og indbefatte at man skal ind og rode med overlay instillingerne.! Det kan være der dit problem lå, men hey! hvis det virker nu, så er det jo fint.