Den nye com gik i sort!!!

  • Hej tweakers... HJÆLP!!!


    Nu har jeg virkelig brug for hjælp....


    Fik samlet mit nue kraftværk, mere eller mindre problemfrit.... Fik installeret windows, div. drivere og MSN Messenger, og lige da jeg skrev til en af mine kammerater, gik computeren ud....


    Prøvede at starte op igen, men der kom intet billede på skærmen og mit nye Radeon 4870's blæser gik på maks, hvilket larmer en del....


    Hvad kan dette skyldes....


    Vh Runnerkid

  • ville nok være lidt nemmere at hjælpe hvis du skrev specifikationerne på din compter.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Self...


    PSU: Corsair 750W


    Bundkort: Gigabyte E35-DS3L


    CPU: E8500 Intel 3,16 GHz


    RAM: 2x2 Gb Mushkin Redline


    GFX: Sapphire Radeon 4870 HD 1 Gb


    HDD: Samsung Spinpoint F1 750 Gb


    Synes det er mærkeligt, at den ligepludselig går ud og ikke kan starte igen... Kan ikke rigtigt lurer hvad der er galt...


    Vh Runnerkid


  • altså hvis du har mulighed for det, så prøv grafikkortet i en anden computer, eller prøv en anden psu. hvis muligt.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Hmmm... Min gamle computer er vist bare for gammel til at kunne kører med mit nye grafikort... Tror slet ikke strømforsyningen i den er stor nok...?!


    Har læst lidt på forummet omkring opstartsproblemer... Kan det tænkes at det er rammene..? Eller at jeg ikke har opdateret BIOS'en???


    Det mærkelige er bare at det kørte til at starte med, og så lige pludselig ville den ikke mere...!!

  • Den psu burde kunne klarer det uden problemer(corsair 750w).

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af runnerkid
    Hmmm... Min gamle computer er vist bare for gammel til at kunne kører med mit nye grafikort... Tror slet ikke strømforsyningen i den er stor nok...?!


    Har læst lidt på forummet omkring opstartsproblemer... Kan det tænkes at det er rammene..? Eller at jeg ikke har opdateret BIOS'en???


    Det mærkelige er bare at det kørte til at starte med, og så lige pludselig ville den ikke mere...!!



    det kan være mange ting, så at sige at det er rammene ville være et skud i tågen... det eneste jeg kan komme på er at afprøve nogle af tingene i en anden computer, eller evt. prøve at tage den ene ramblok ud, og nej tror slet ikke det bios når du kunne starte op med billed. Og der kunne måske være den sandsynlighed for at psu. er defekt. Men igen det kan være flere ting.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Kan PSU'en godt være defekt selvom jeg kan se det hele begynder at kører (Undtagen billedet på skærmen)...??


    Det er som om com tænder, men grafikkortets blæser går helt bananas, som om der ikke er nogen styring med det... Og så mangler der skærmbillede...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af runnerkid
    Kan PSU'en godt være defekt selvom jeg kan se det hele begynder at kører (Undtagen billedet på skærmen)...??


    Det er som om com tænder, men grafikkortets blæser går helt bananas, som om der ikke er nogen styring med det... Og så mangler der skærmbillede...



    prøv at pille strømmen fra, og reset bios. altså det er den der lille flade batteri du fjerner på bundkortet, så resetter bios. Og virker det ikke, så prøv at pille det ene ramblok ud, og hvis det heller ikke virker så prøv den anden ramblok. Det er bare med at forsøge sig frem. For som sagt det kan være flere ting.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af runnerkid
    Okay.. Tak for hjælpen... Jeg forsøger mig lidt frem...


    Vender tilbage når der er nyt (forhåbentligt godt nyt) i sagen...


    Vh Runnerkid



    held og lykke med det :9xo

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Arghhh... Jeg bliver vanvittig....


    Kan ikke få noget til at fungere, meget frustrerende når det hele ellers kørte...


    Må skrive til Getmore, at min PSU eller GFX er deffekt... Problemet er bare jeg ikke ved hvilke af delene eller hvorfor...

  • Nåh.. har læst mig frem på forskellige forummer... Og har fundet frem til at der er to muligheder...


    Enten er det min Corsair PSU der ikke kan kører med mit GFX kort, eller også har jeg fået et deffekt GFX kort... Må bare få byttet begge dele ud!!


    Øv :(

  • Har du slet ikke mulighed for at prøve noget andet hardware? Altså hvis du prøver med at andet grafikkort og det så virker, så ved du jo hvor fejlen er. Det samme med PSU.. du må kende nogen du kan låne af. Men ellers ja, pil tingene fra hinanden og prøv forfra. Jeg har selv lige haft problemer med en ny computer der lugtede brændt, det løste en ny PSU.

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Har sådan nogenlunde afklaret problemet...


    Nettet vrimler med forums om om Sapphire Radeon 4870 kort, der crashe mit i spil, og så ikke kan starte ordentligt igen...


    Der er åbenbart problemer med driveren der medfølger til disse kort, noget med at den ikke kan finde ud af hvilken fan speed den skal kører med....


    Og da der slet ikke kom noget billede frem når jeg prøver at tænde igen og fan speeden går til maks, er GFX sendt "Retur".


    (Har prøvet at resete Bios.. Pille en RAM Blok ud, pille alle ledninger af og sætte på igen osv., men ligemeget hjalp det)


    Har bestillt Club 3D's udgave, som der vist ikke skulle være noget galt med... Forhåbentligt...


    Runnerkid

  • Driveren har jo intet at sige ved opstart, så skal det være fordi Sapphires kort brænder af ?

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • ..og så kan du jo lære at købe nVidia.. :) Nej held og lykke. Håber du får det til at virke.

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Hey alle tweakers...


    Ville lige vende tilbage, da jeg nu langt om længe har haft min pc til tjek i fønix computer, og fejlen er blevet fundet...


    Det var min Corsair 750W strømforsyning som åbenbart ikke leverede det den skulle...


    Så den bliver sendt retur til getmore...


    Er blevet lidt afskrækket af Corsair nu, så ville hører om i har nogle alternative forslag til en god og silent strømforsyning, eller om jeg bare sakl bestille en ny Corsair??


    Mange tak for den tidligere hjælp


    Runnerkid

  • Corsair er nok noget af det bedste der findes af strømforsyninger, så synes du burde give det en chance igen. :roller:

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W