Harddisk med Windows xp til en anden PC

  • Er det muligt at flytte harddisken fra en gammel stationær PC til en splinter ny stationær Computer. Da jeg gerne vil beholde hele windows xp og personlige filer på den nye så jeg ikke behøver at indstallere xp en gang til.


    Eller vil det nye bundkort sige at det er en anden computer end den oprindelige?


    Det er fordi at jeg har en oem version af windows xp home edition og de gange som man har måtte intastet windows xp har jeg brugt op. Så hver gang at jeg har indtastet min key og har prøvet at aktivere xp har den skrevet at min oem er brugt og har så kun 30 dage hver gang.

  • Du kan ikk bare flytte harddisken da bundkortene bruger forskellige moduler af windows og der er noget med drivere og sådan lidt, du kan prøve det, men ikk sikkert at den vil starte op.


    OEM versioner er så vidt jeg ved bundet til noget hardware så det ville være ulovligt at du installere det på en anden spinter ny computer, med mindre det er bundet til harddisken.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • problemerne opstår så snart du skifter til et nyt chipset, specielt hvis de er lavet af forskellige producenter. ikke at geninstallere koster også en del ydelse, men det er dog muligt hvis man er heldig at starte op og reparere windows.....de fleste programmer skal dog geninstalleres i så fald....


    det er langt bedre at købe 1 ny hdd, installere windows på den, og sætte den gamle over i bagefter, og så evt bare slette windows installationen derpå.....så har du stadig alle dine dokumenter osv.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • er du sikker på det....reglerne for oem er vidst ændret for ikke så længe siden, så det kan da være at også den slags er ændret.....ring til ms og hør...ellers er det måske på tide at prøve noget xp pro eller vista.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg snakkede med MS for nok 3-4 år siden for at få genaktiveret min XP da jeg skulle bruge den på en ny computer (også OEM).


    Ham den flinke mand sagde (husk jeg gengiver kun hvad han sagde) at reelt vidste de godt at folk brugte den til flere computere, og MS gjorde ikke noget ved det før de kunne se der var mere end 3 computere der brugte den samme version (samtidigt). Men det gør det jo selvfølgelig ikke mindre ulovligt.


    Men hvis OEM-reglerne er ændret er det jo muligvis ikke længere aktuelt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Okay.. Jeg har faktisk sådan cirka brugt den 7 gange... fordi den også tæller med hver gang man formatere disken på den samme computer. Og det har jeg vist gjort et par gange.


    Så tror du stadig godt at jeg kan få en ny af ms

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fifan
    Okay.. Jeg har faktisk sådan cirka brugt den 7 gange... fordi den også tæller med hver gang man formatere disken på den samme computer. Og det har jeg vist gjort et par gange.


    Så tror du stadig godt at jeg kan få en ny af ms


    Ring til dem. Der kommer et gratis nummer op når du skal aktivere den. Ellers må du til lommerne og købe en ny.
    Mht. topic, så er jeg helt enig med Fragman. Altid formatering ifm. skift af bundkort.