HD til RAID

  • Jeg vil forsøge at lave Raid til min lillebror..


    Han har dette motherbord: Asus P5NSLI
    Link til Asus side, men den kører a lort til... Men det skulle være det korrekte bundkort: Asus


    Overvejer at købe 2 af denne her HD til ham: Seagate Barracuda 500GB


    Er der noget jeg har overset?
    Er det ikke korrekt der er Raid på motherboardet?


    første gang det skal prøves nogle råd?


    Pfh. Mange tak!!!

  • Jeg kan altså ikke finde den understøttelse nogen steder på asus' side. Ved ikke om jeg er blind men check lige en ekstra gang.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Okay, sorry. Nu kan jeg godt se det.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Tak så er de bestilt.. Dog i 500gb modellen.. Det bliver spændende..




    Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    jo der er raidunderstøttelse på dit bundbræt, så der er ingen problemer der.


    http://edbpriser.dk/Products/L…087&searchArea=&Soegeord=


    ta dog istedet 2 stk Samsung F1 i Raid giver de maksimal performance. Du skal dog vide, at raidydelsen næsten altid er en smule begrænsede, da det er onboard raidchip. Det er sjællent producenterne vil betale nok for en god chip til dette formål.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kruga
    Hvor meget bedre er raid via bundkortet ca. i forhold til en HD der kører almindeligt.?


    kommer jo an på om du bruger Raid 1 eller raid 0 :)


    Raid 1 er der ikke særlig meget ekstra ydelse at hente, men dine data er jo sikret eftersom det svarer til en spejling af den ene harddisk. Derved har du også dataen selvom den ene harddisk dør.


    Raid 0 giver teoretisk set dobbelt så stor læse og skrivehastighed:) men eftersom det er onboard Raidchip vil du nok få en 20-50% boost på harddiskene :)

  • Tak for svar Helmer og nano..


    Jamen naturligvis Raid 0 :-)


    Jamen det håber vi på, da det jo ofte er HDen man venter på. Det bliver sgu spændende..




  • Jeg har tre af dem i RAID 5 og de spiller max.

  • Nu bliver det så kun raid 0 :-)


    Men bare loadning af windows bliver hurtigere, så er der jo allerede en gevindst :-)


    Glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå..


    Bare træt af jeg ikke selv skal have det :-(


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Jeg har tre af dem i RAID 5 og de spiller max.

  • Jeg ved ikke hvor emget hurtigere selve boot bliver, seektime bliver jo ikke boostet, for det meste kun rå overførselshastighed.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nano
    Sådan ser mit RAID0 ud:
    [Blocked Image: http://img515.imageshack.us/img515/1262/raid0twezp7.th.jpg][Blocked Image: http://img515.imageshack.us/images/thpix.gif]


    Det er vel noget i den stil du kan forvente ;) Jeg er i hvert fald glad for det, især hvis man skal kopire større filer 8+GB.


    Hvordan er det man skal aflæse den graf? Jeg forstår ikke hvad du kan bruge den kurve til.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • ØV ukendt leveringstid på Samsung F1, så blev sgu nødt til at ændre ordren så fik de barracudas som jeg selv nævner i første indlæg..


    Da min bror skal bruge dem i denne uge.


    Håber ikke det giver for meget på ydelsen..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    jo der er raidunderstøttelse på dit bundbræt, så der er ingen problemer der.


    http://edbpriser.dk/Products/L…087&searchArea=&Soegeord=


    ta dog istedet 2 stk Samsung F1 i Raid giver de maksimal performance. Du skal dog vide, at raidydelsen næsten altid er en smule begrænsede, da det er onboard raidchip. Det er sjællent producenterne vil betale nok for en god chip til dette formål.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kruga
    ØV ukendt leveringstid på Samsung F1, så blev sgu nødt til at ændre ordren så fik de barracudas som jeg selv nævner i første indlæg..


    Da min bror skal bruge dem i denne uge.


    Håber ikke det giver for meget på ydelsen..


    Ukendt ? De er på lager hos flere forhandlere ...

  • Nu vil jeg ikke lige nævne leverandørens navn herinde, da det ikke er fair, da det kun er fordi vi er utålmodige.


    Men var ikke lige opmærksom i søndags da vi bestilte dem via edbpriser(Link til deres hjemmeside). På edbpriser havde de dem. Men de havde dem ikke på deres egen hjemmeside. Det er nu rettet på edbpriser så alt er nok ok fra firmaet side, men da vi kontaktede dem i dag regnede de med at de kom inden for et par dage... Men det kunne vi altså ikke vente på. Og på edbpriser står der nu ?.


    Ps. vi ville også kun have 500gb versionen.
    pps. det skulle også være ved et firma jeg kendte, ville ikke ud i noget som jeg ikke kendte til når det ikke er til mig selv.


    Men som sagt håber ikke de andre er meget dårligere...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ukendt ? De er på lager hos flere forhandlere ...