At smide et 8800GT i en HP pc. Muligt?

  • Har en ven der har købt sig en HP Pavilion a6239 pc billigt igennem hans arbejde. Jeg hader den slags pc'er men han vil gerne have lidt bedre grafik (der er onboard nv6150 eller sådan noget) så han har købt et 8800gt hvilket jo også er fint nok.


    Problemet er strømforsyningen, noget kinesisk bras som ifølge klistermærket på siden, max leverer 268w på 5v og 12v linierne. Mener også at 12v linien er på 19A.


    Af andet hardware er der en Athlon 64 4000+, 2gb ram, 160gb hdd og et dvd drev der sikkert skal udskiftes også da det ikke kan læse dvd medier :crazyeyes:


    Mit spørgsmål er så: Vil den strømforsyning kunne trække maskinen med et 8800gt i?


    Mit eget umiddelbare svar er NEJ, og er da begyndt at kigge på nogle billige PSU'er til ham, men det ville jo være super hvis jeg tog fejl og han så kunne spare de penge som en psu koster.
    Kom frisk med nogle vel argumenterede bud :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • nej det ka psu'en ik JuiCe på kassen til min Albatron står der under "Minimum System Requirements" står der "Minimum 400W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 26A)***"


    ***Minimum system power requirement based on a PC configured with an Intel Core 2 Extreme processor QX6700.



    så psu'en ska ihvertifald skiftes vil jeg mene hvis din ven vil ha et 8800GT i hans MediaCenter :)


  • Yeah, der står minimum 500w på den kasse hans er (XFX) men det jo baseret på et bestemt system, også med en QX6700. Så tænkte at der måske var håb :crazyeyes:


    Jeg finder en billig psu han kan bruge istedet.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Yeah, der står minimum 500w på den kasse hans er (XFX) men det jo baseret på et bestemt system, også med en QX6700. Så tænkte at der måske var håb :crazyeyes:


    Jeg finder en billig psu han kan bruge istedet.


    måske er det XXX udgaven el. noget du har fat i der ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    måske er det XXX udgaven el. noget du har fat i der ;)


    Tror det alpha dog eller sådan noget.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Når han nu har købt det, var det måske en idé lige at prøve inden du fiser ud og køber en anden PSU :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Når han nu har købt det, var det måske en idé lige at prøve inden du fiser ud og køber en anden PSU :D


    Det overvejede jeg også meget, men synes ikke jeg vil risikere at strømforsyningen brænder af og rister alt i pc'en?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Det overvejede jeg også meget, men synes ikke jeg vil risikere at strømforsyningen brænder af og rister alt i pc'en?


    skulle den ik, hvis den ik ka gi strøm til gfx skifter den det i windows når maskinen starter op.