syg computer

  • hej


    jeg har samlet en ny computer til min datters børnehave, og den køre som sådan fint, men den vil ikke altid starte - og så skal man trykke mange gange på knappen - og vente i et stykke tid, og så starter den lige pludselig op som intet var hændt X( har prøvet at bytte om på powerknappen og reset knappen - nede på bundkortet, for at udelukke at det er selve kontakten der er fejl på, og det er det samme, så mit spørgsmål er - om i har nogle ideèr til hvad der er galt... selv har jeg bundkortet mistænkt...


    det hele er helt nyt


    det er:
    asrock alivenf6p-vsta am2
    amd athlon 64 x2 4800+
    mushkin ddr2 pc2-800 1gb cl5 2stk
    400w psu
    vista homo



    mvh bjarne

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Hej Bjarne.


    Jeg har haft et lignende problem med min egen computer, og det viste sig at det var nogle ram der var brændt af. Skiftede med et sæt ram der virkede og computeren startede fint op, og virker nu 100%.


    Mvh. Peter

  • hehe ville gerne give vista skylden (og det er da ikke umuligt) men tror nærmere der er tale om enten bundkort som du selv er inde på. eller psuen..specielt hvis der er tale om noget lc, northq eller lign....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg har samme problem.. da jeg havde xp havde jeg ikke dette problem. så jeg tror ærligt at det er vista.. Når computeren er tændt køre den som den skal og har aldrig fryset eller noget..


    mit system er
    E8400
    bundkort XfX 780i
    Corsair dom ram.
    Corsair 650w
    vista

  • Jeg havde samme problem, og ignorerede det - Efter en 3 måneders tid kunne computeren slet ikke starte. Jeg havde mig en defekt strømforsyning, og ved udskift af denne rettede alle problemer sig.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Jeg tror mest på at det er strømforsyningen, da det er et typisk tegn på at den er ved at dø.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Jeg tvivler på at det er Vista, da vista overhovedet ikk har noget at sige Pre-post - Hvordan skulle vista kunne spille ind når computeren er slukket...


    Kan godt være at vista er et dårligt OS ( i nogens øjne ) Men lad nu være med at give det skylden for alle mulige ting, hvor det er åbenlyst, det ikk er vista der er problemet...


    Snart kommer overskriften i eb nok til at hedde: " Vista er skyld i global opvarmning" - " Vista er skyld i selvmordsbombere"....


    back to topic:


    Jeg tror også det er psu'en - hvis der er en lampe omme bagpå psu'en, som står og blinker ( Er der på nogen ) - Så er det helt sikkert den - skiftede lige en kammis psu for et par uger siden, fordi den lavede samme nummer...

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • hej igen


    psuén er helt ny - kan det så stadig være den?

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bjarneboll
    hej igen


    psuén er helt ny - kan det så stadig være den?


    Det kan det sagtens. Selvom den er ny, er det ikke ensbetydende med at den fungere korrekt. Har selv oplevet at få leveret varer, der var DOA. Altså "Dead On Arrival".