Valg af harddisk

  • Nu ligger landet sådan, at min harddisk øjensynligt har stillet træskoene, og så må jeg jo ud og erhverve mig en erstatning. Med mit sparsomme computer-tække er jeg dog lidt i vildrede mht., hvillken jeg bør/skal vælge. Derfor har jeg et spørgsmål:


    Hvilken af følgende muligheder er best:


    - ATA Interface
    - Sata (10000 RPM)
    - SataII Interface
    - SCSI Interface
    - Serial Attached SCSI (SAS)
    - Solid State Disk (SATA)


    Umiddelbart ville jeg mene, at det er valgmulighed nr. 3, jeg skal have bestilt, men jeg er ikke sikker. Jeg ved ikke, om det har nogen betydning, men den skal være på 400-500 GB formodentlig.


    I må meget gerne komme med nogle andre forslag, da jeg selv er temmelig grøn på området.


    På forhånd tak for eventuelle svar.


    Mvh. Mikkel. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Med den her går du ikke helt galt i byen. http://www.edbpriser.dk/Produc…7&searchArea=&Soegeord=f1


    Den vil jeg lige tage et nærmere kig på. Den er umiddelbart great ud. Jeg har fået foreslået en Werstern Digital (Green-something), hvis jeg gerne vil have noget uden lyd stort set, og det vil jeg gerne. Den kan fås for 800 kr. for i TB. Kan I sige mig, om den er god?


    Ellers modtages andre forslag med kyshånd.

  • Ved ikke om jeg er helt lost her men ville det ikke være en ide lige at fortælle os om dit bundkort. Kan jo være at det ikke kan tage alle de muligheder du lige nævnte der. Ellers har jeg også kun hørt godt om F1 serien.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m