Min computer vil ikke starte!!!

  • Hej alle sammen.


    Håber der er nogen der kan hjælpe mig herinde. Jeg har et stort problem, for kan ike starte min computer. På det sidste har den opførst sig mærkeligt. Når jeg slukker computeren kan jeg ikke tænde den igen med det samme, først 10-15 min senere, men nu kan jeg slet ik få lov at tænde den. Jeg har prøvet at koble alt fra motherboardet, så jeg kun har PSU'en, motherboard og ram kørende, men den vil stadig ikke tænde. Mit motherboard er et ASUS P5ND2-SLI Deluxe. Har læst mig til at det kunne have noget at gøre med at min PSU ikke leverer nok wat, men ved jeg den gør. Den kan leverer op til 520 W, og har haft den i over 3 år uden problemer.


    Håber virkelig der er nogen der kan guide mig lidt i dette, muligvis så jeg kan udpege den del i computeren, som der er noget galt med.


    Jeg er helt lost.. På forhånd tak.


    Andreas

  • Det lyder som en halvdød psu, min brors gjorde nøjagtig det samme, en anden psu i, så spillede det igen.


    Har du ikke en anden psu du kan prøve.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Okay, men kan en psu bare sårn gå ud lidt efter lidt. Troede at hvis der var noget galt var der noget galt med det samme?


    Men prøver at tage over til en af mine venner i morgen og prøve det af.


    Tak for svaret :)

  • en psu har flere linier..mindst en 3,3v en 5v og en 12v linie såvidt jeg husker...mange psuer har flere 12v linier...men du kan have en hvor en 12v linie er blevet defekt og der kan være en smule liv i den, men ikke nok til at pcen virker...hvis du er uheldig kan det også have kostet noget hardware. harddiske fx er ret følsomme overfor den slags...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg fik prøvet med en anden PSU i dag, og det virkede, håber ikke den har sat mine harddiske ud af spil, men finder jeg ud af når jeg får min nye PSU hjem.


    Mange tak for svarene :D er sku godt der er nogle der har rigtig styr på det :)