Opgradering af system :)

  • Ja så blev det endelig tid til at få skiftet comp'en ud. Laver dette indlæg mest som en joke over hvor totalt RINGE mit nuværende system er. Heldigvis er det råd for det, da jeg lige har bestilt min nye comp i dag :finger:


    Gamle spec:


    Hukommelse: 1gb DDR1 ram.


    Processor: AMD 2800+ 1.6 Ghz processor


    Grafik kort: ATI Radeon 9600/9550/X1050 Series.


    HDD: Omkring 240 gb.


    Lydkort: 5.1 sound Creative Xtreme (et jeg selv har puttet i)




    Nye spec:


    Hukommelse: 4GB DDR II SDRAM PC2-6400


    Processor: Intel Core 2 Duo E8400 / 3 GHz / FSB1333 / 6 MB


    Grafik kort: 1024MB GeF GTX 280


    HDD: 500GB 7200 RPM SATA2


    Lydkort: 7.1-kanals lyd


    Bundkort: Gigabyte GA-EG31M-S2 FSB1333 S-775



    Hmm lad os se, det er omkring 4 gange mit gamle system. Så er det kun en ting tilbage at sige; Jeg glæder mig utroligt til den ankommer :roller:

  • Øhm okey ... :crazyeyes:


    Er din skærm lige så gammel som den gamle computer ? For så er det da tortur at sætte den til en ny computer :))


    Har du husket at købe en Windows Vista 64bit til den nye computer ?


    Hvis jeg var dig, så havde jeg dog oprettet en tråd før du købte den nye computer. At gøre det efter kan jo være ligemeget


  • Jeb skærmen er lige så gammel, gør det nogen forskel?


    Det er indtenderet som en joke. Du tvinges ikke til at læse den ;(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Koedy
    Jeb skærmen er lige så gammel, gør det nogen forskel?


    Det er indtenderet som en joke. Du tvinges ikke til at læse den ;(


    Det skal nok virke, men at sætte en lille gammel CRT til en nyt kraftigt grafikkort er lidt ligesom at have en Ferrari med en meget lille og beskidt forrude. Bevares lortet kan da køre, men man får jo ikke just det fulde ud af oplevelsen. Hvis den gamle CRT endda kun har VGA-tilslutning, så skal du lige huske det da VGA jo ikke rigtigt bruges så meget på grafikkort mere.


    Det jeg mente med at du skulle have oprettet en tråd inden du købte en ny computer at du måske kunne få noget hjælp her inde fra. I langt de fleste tilfælde er det en god idé. Nogle gange en RIGTIG god idé. Om ik andet, så får man da kastet lidt input frem og tilbage.


    Du svarede aldrig på det med Windows Vista 64bit ?


  • Okay, havde jeg ikke tænkte på. Men grafik kortet kommer med en jack til "et eller andet" (er ikke specielt meget nørd, så det der med navne og termer siger mig intet :D)


    Har en xp, bryder mig ikke om vista.


    Efter min mening er vista ikke det værd, og jeg er vant til XP. Jeg fik en nørd ven (som også er her på forumet) til at slagte myten om at xp kun kan trække 2-3 gb ram. Hans forklaring lød på at xp kun kan alkoholisere 3,5 gb ram. Men kan sagtens trække de 4.

  • Ja det kan trække det men du udnytter dem jo ikke. Og det er ikke 3,5 gb det nærmere 3,1 2 stk :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().