Dual Channel Klage?

  • Hej.


    Forleden dag. Faldt jeg denne hjemmeside.


    http://www.eksperten.dk/spm/831340


    Hans computer har akkurat de samme specs som min min er også købt i Merlin og er også en Medion computer.


    Jeg fik også at vide at jeg fik duak channel


    Jeg klager så over dual ram problemet og jeg får dette svar:



    Quote

    Mht. de dualchannel ram, har jeg snakket med en supporter fra Medion, hun fortalte mig, at der sidder 4 blokke i din PC. Der sidder 2 x 1024 mb og 2 x 512 mb. og derfor fungere det som dual channel. Du har helt ret i, at man ikke kan køre dual channel, hvis der sidder 1 x 2048 og 1 x 1024.


    Er det rigtigt det han siger eller lyver han?


    Og er der nogen programmer som kan regne ud hvor mange ram og hvor meget hver ram har sådan at jeg kan finde ud af om der overhovedet er 4 i.


    Tak på forhånd


    -FredeK

  • Er rimelig usikker på om man kan køre dual channel med både 2 x 1024 og 2 x 512 på samme tid.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Så vidt jeg er orienteret skal du ha 2 eller 4 ENS ramklodser for at køre dualchannel, men du kan som jacobask siger hente programmet cpu-z for at være 100% sikker.

    Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Richie
    Så vidt jeg er orienteret skal du ha 2 eller 4 ENS ramklodser for at køre dualchannel, men du kan som jacobask siger hente programmet cpu-z for at være 100% sikker.


    Under normale omstændigheder behøver ramklodserne faktisk ikke at være ens. Det eneste der er krav er samme "Bank" samt samme mægnde ram. Det er dog også kun teoretisk.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Er rimelig usikker på om man kan køre dual channel med både 2 x 1024 og 2 x 512 på samme tid.


    Det kan du uden problemer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Du kan være sikker på du har 4 blokke, da du har 3GB og de kører dualchannel. 2x1024 + 2x512 :)


    Hvordan kan jeg vide at de køre dual channel?


    Det ligner at der kun er 2 slots og det ene er der 2048 mb ram(som vist på billedet)den anden kun 1024 mb ram

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    heh ifølge CPU-Z kører du dual channel med 1x1 & 1x2 GB RAM ... :crazyeyes:


    Åben lortet og kig hvad der sidder i maskinen ? Så er du sikker på hvad der sidder ...


    Ja op med kassen og se selv. Så finder du ud af om de lyver. Man kan godt køre dual channel med 2x1gb og 2x512mb. :oops:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Ja op med kassen og se selv. Så finder du ud af om de lyver. Man kan godt køre dual channel med 2x1gb og 2x512mb. :oops:


    De er sikkert fulde af BS :)) - Så jeg gætter på at der er 1x1 + 1x2 GB inde i dyret :))


    Men ja det kan man da. Virker fint her med 2x2 + 2x1 GB. Bare der to af hver størrelse, så det somregl fjong.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    De er sikkert fulde af BS :)) - Så jeg gætter på at der er 1x1 + 1x2 GB inde i dyret :))


    Men ja det kan man da. Virker fint her med 2x2 + 2x1 GB. Bare der to af hver størrelse, så det somregl fjong.


    Korrekt virker også her hvor der er 2x1gb samt 2x512mb som de siger der også er i medion maskinen. men jeg tror oxo det BS. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Når ja forresten kan jeg stadig få computeren byttet selvom jeg hår åbnet den for at chekke hvad der er indeni?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    Det kan du uden problemer


    nice.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    op


    ned ? ... Hvis der sidder et klistermærke som en slags plumb omme på bagsiden så kabinettets top ikke kan tages af uden at bryde den, så er det fordi producenten ikke vil have at du gør dette... Om han har ret til det kommer jo an på hvad du har skrevet under på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    ned ? ... Hvis der sidder et klistermærke som en slags plumb omme på bagsiden så kabinettets top ikke kan tages af uden at bryde den, så er det fordi producenten ikke vil have at du gør dette... Om han har ret til det kommer jo an på hvad du har skrevet under på.



    Ok tak jeg tjekker

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek



    Ok tak jeg tjekker


    Hov kommer lige i tanke om at nogle også kan finde på at sætte en strips. Gjorde HP vist før i tiden? Ser ikke lige så fandens mange færdigsamlede computere, så er ikke just helt up-to-date på hvad de har gang i med klistermærker og strips :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hov kommer lige i tanke om at nogle også kan finde på at sætte en strips. Gjorde HP vist før i tiden? Ser ikke lige så fandens mange færdigsamlede computere, så er ikke just helt up-to-date på hvad de har gang i med klistermærker og strips :crazyeyes:



    Strips??