32" til soveværelset

  • Ja så skal der 32" op i soveværelset, har lige fået Yousee TV smidt ind igennem væggen, men ved ikk om det er noget jeg vil betale for, så derfor overvejer jeg om det er værd at ofre mange penge på at få et tv med MPEG-4 tuner i, eller om man skal "nøjes" og så bare få en billig skræm med godt billed og så en normal MPEG-2 tuner?


    Evt nogle forslag til kommende modeller, kender kun til sony som pt har MPEG-4 tuner i nogle af deres modeller?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Uanset hvilken MPEG-tuner der er i flimmerkassen, så skal du vel bruge yousee´s HD-boks. Så det kan jo vel være lidt ligegyldigt hvad flimmerkassen indeholder?. Så det er vel bare at finde et TV som du syntes har et flot digitalt billede og som har et design der tiltaler dig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Uanset hvilken MPEG-tuner der er i flimmerkassen, så skal du vel bruge yousee´s HD-boks. Så det kan jo vel være lidt ligegyldigt hvad flimmerkassen indeholder?. Så det er vel bare at finde et TV som du syntes har et flot digitalt billede og som har et design der tiltaler dig.


    Basalt set skal du egentlig kun bruge deres kasse hvis du vil se deres fancy EPG eller have adgang til pay per view tv så som bokse kampe eller film udlejning hjemmefra.
    Et TV med MPEG2/4 DVB-C tuner kan modtage de samme kanaler som deres kasse kan, i 100% samme kvalitet som en HD Selector boks - fordelen er bare du pludselig kun har én fjernbetjening og kan slippe med et lille beløb (449,- og op) for en kortlæser istedetfor betale "kassen" for en YouSee boks.


    De nye Samsung skærme har MPEG4, både i 5 og 6 serien som lige nu ruller ind i landet og som begge findes i 32".



    EDIT: Du skal jo forøvrigt kun bruge MPEG4 modtageren lige pt. hvis du vil modtage de her 5-6 HD kanaler YouSee har men som typisk hakker... Det er først på længere sigt at MPEG4 på kabel net bliver for alvor interessant.

  • Min plan var at sætte en evt. HD-boks til inde i stuen, det her TV skal bare bruges til at se lidt TV inden jeg falder i søvn eller se en film fra computeren om søndagen.


    ATOMAC: Kender du noget til hvornår det bliver mere udbredt med de kanaler som kræver MPEG-4 tuner?, fordi for mig lyder det lidt som om jeg egentlig bare skal finde mig en skræm som jeg synes laver et godt billed til prisen. Det analog signal som Yousee kører med er det til at holde ud og se på en 32" uden FullHD?, fordi så kan jeg vel egentlig bruge hvilken som helst skræm kan jeg ikke?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Min plan var at sætte en evt. HD-boks til inde i stuen, det her TV skal bare bruges til at se lidt TV inden jeg falder i søvn eller se en film fra computeren om søndagen.


    ATOMAC: Kender du noget til hvornår det bliver mere udbredt med de kanaler som kræver MPEG-4 tuner?, fordi for mig lyder det lidt som om jeg egentlig bare skal finde mig en skræm som jeg synes laver et godt billed til prisen. Det analog signal som Yousee kører med er det til at holde ud og se på en 32" uden FullHD?, fordi så kan jeg vel egentlig bruge hvilken som helst skræm kan jeg ikke?


    Analog signal står som skidt på de fleste fladskærme, lige meget hvor dyre de er - gå efter et TV med DVB-C tuner så du i det mindste kan modtage de digitale kanaler.
    Som standart får du TV2, DR1, DR2, Tegnsprogstolkning, Synstolkningsforsøg og Folketinget digitalt med uden at betale ekstra for dit YouSee, alt det kræver er bare en skærm med DVB-C.
    Hvis du istedet vil have alle dine kanaler digitale, altså ikke HD, men en hel del klarere end de analoge - så skal du bruge en kortlæser og et YouSee kort.
    Kortlæsere findes til 449,- og op og kortet koster 400,- pr. år hos YouSee udover dit normale abonnement.


    Overgangen fra MPEG2 til 4 vil foregå løbende, der er ikke som sådan sat nogen skæringsdato på - så på et eller andet tidspunkt er det under alle omstændigheder en MPEG4 modtager du skal bruge, ingen ved dog endnu hvornår det gælder for samtlige kanaler.
    -en ting er dog sikkert, i Danmark sker det ikke fra den ene dag til den anden (på nogen punkter er vi danskere sku lidt sløve!)


    :cheers:

  • Så med et TV med DVB-C tuner (MPEG-2) burde jeg kunne klarer mig ganske ok ind til soveværelset kan jeg regne ud, er dette ikke korrekt?.. =)


    Kan det passe man skal slippe omkring 5k for et tv med DVB-C tuner?.. synes jeg i sidste uge kunne finde nogle ned til 4k, mig som husker hel forkert, eller hifipriser som har "mistet" nogle TV??

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC



    De nye Samsung skærme har MPEG4, både i 5 og 6 serien som lige nu ruller ind i landet og som begge findes i 32".


    Så vidt jeg ved er der ikke DVB-C i de fleste af modellerne der kan bestilles online da de er parrallel importeret. Men i de modeller som Fona f.eks. har skulle det være :) De koster så også en del mere ifh. dem på nettet.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Det er de nye 567 og 667(eller hva den nu hedder i &-serien) modeller han snakker om tror jeg nok.. Så vidt jeg kunne se så havde 567 modellen DVB-C tuner med MPEG-4 i sig.


    Jeg er godt klar over at jeg ikke bare skal købe en af de billige fra nettet pga parrallel-import at de så ikke altid lever op til hvad man tror, min plan er klart at købe i en fysisk-butik i mit nær-område så det bliver let hvis der kommer noget RMA eller noget i den stil.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Så vidt jeg ved er der ikke DVB-C i de fleste af modellerne der kan bestilles online da de er parrallel importeret. Men i de modeller som Fona f.eks. har skulle det være :) De koster så også en del mere ifh. dem på nettet.


    Eh, hvorfor quoter du mig på den, jeg skriver intet om parallel import... :crazyeyes:
    Men det er da rigtigt at det typisk er andre tunere der er i "netskærme" - så hvis du skal have en DVB-C MPEG 2 eller 4 tuner som du vil være sikker på virker på YouSee så køb den hos Fona, Hi-Fi Klubben eller Expert, bare lige for at nævne 3.


    Psycho: Yes, du har forstået det helt korrekt :o)

  • http://www.hifipriser.dk/Produ…products&Soegeord=32V4500


    Er dette TV ikk et pænt godt køb hvis man gerne vil have 32" med MPEG-4 tuner, eller mig som har overset noget og det mangler noget??..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Er det ikk noget man sådan mere eller mindre kan indstille sig til?.. Den skal bruges i soveværelset som jeg mere eller mindre kan mørkelægge totalt, vil man så opdage den er lidt tynd i farverne?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Er det ikk noget man sådan mere eller mindre kan indstille sig til?.. Den skal bruges i soveværelset som jeg mere eller mindre kan mørkelægge totalt, vil man så opdage den er lidt tynd i farverne?..


    Manglende sortniveau kan du aldrig indstille dig til - som standart har en LCD jo kun lys, så det handler om hvor gode cellerne er til at lukke af for lyset hvor godt sort så bliver - det vil også sige at den virker MERE lys når der er mørk...
    Det er ikke ligesom med en bas/diskant regulering på en forstærker at du altid kan give den lidt mere af det ene eller det andet - selvom du egentlig beder dine højttalere gøre noget de ikke kan - et tv har ikke den mulighed og kan bare ikke hvis det ikke kan.
    Men igen, tag da ud og se den med dine egne øjne - jeg er nok lidt en billedefreak så jeg ville mene at ukorrekt sortniveau er et issue, men om du syntes det gør noget i dit soveværelse er nok svær at vurdere når du ikke har set den selv :crazyeyes:


    Bortset fra det, har du noget budget for hvad en skærm til dig soveværelse må koste?

  • Ja, har et max på 5.5k for skærmen, lever på SU så vil ikke smide alt for meget efter en skræm.


    Men måske man bare skulle vente til efter Jul og så håbe på skærmene af lidt bedre kvalitet er faldet til mit budget.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW