Computer / cd-rom drev problemer

  • Dav.


    Er ny her og kunne ikke finde nogen søgefunktion, så i må ikke slå mig ihjel hvis dette skal skrives i en anden tråd eller noget.


    Problemet opstod for nogen uger siden, da jeg sad og spillede counter-strike på min computer.
    Pludselig frøs skærmen og lyden gik i hak. Jeg prøvede at trykke på ctrl + alt + delete osv. men intet skete. Efter et minut eller 2 går skærmen i sort og lyden fortsætter med at hakke. Jeg slukker så computeren ved at holde tænd/sluk knappen inde og lader computeren stå.
    Om aftenen prøver jeg så at tænde computeren, og i starten hvor der står ASUS er der nogen underlige grønne streger ned over skærmen. Den kører videre normalt, men lige efter windows loading bar skærmen, går skærmen bare i sort. Computeren kører stadig, men det er som om at skærmen bare slår fra. Jeg slukker computeren og prøver at starte den i fejlsikker tilstand, hvilket jeg godt kan. Der er stadig de underliger grønne streger i starten, men jeg kan godt bruge den i fejlsikker.


    Der går så nogen dage hvor jeg ikke får gjort noget ved det, men pludselig står der en dag, da jeg vil starte computeren op, noget med at en windows fil er beskadiget. Jeg smider så windows cd'en i og trykker reparer. Den kører derudad og jeg starter computeren op igen, men de grønne streger er der stadig, og jeg kan kun starte i fejlsikker. Herefter beder den mig så om at registrere windows efter reperationen, men siger at jeg ikke kan gøre det i fejlsikker tilstand.
    Her er jeg så lidt på den, og får ikke gjort noget de næste par dage.


    Herefter formaterer jeg så min computer hvilket går fint. Da jeg er færdig starter jeg computeren op igen, men stadig med de grønne streger. Denne gang kan jeg godt starte computeren normalt.


    Da jeg så vil installere mine drivere opdager jeg at den ikke kan finde mit cd-rom drev. Både under denne computer og enhedshåndtering viser den ikke mit cdrom drev.
    Jeg kan sagtens kører drevet ud og ind, og under bios viser den det også. Har også prøvet at smide en cd i og vælge boot fra cd, hvilket den også sagtens kunne.


    Da de grønne streger stadig er der efter formateringen går jeg udfra at der er en hardwarefejl, muligvis mit grafikkort.



    Så jeg håber i kan hjælpe mig med at fixe min computer / cdrom drev.


    På forhånd tak :)

  • Det er det kabel der går fra drevet til bundkortet. Men det lyder som et defekt grafikkort eller ram.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Jeg ved ikke hvorfor jeg har skrevet lydkort, mente grafikkort:-)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70