Tid til opgradering - skærm og computer

  • Hejsa,


    Så er min kære computer ved at være stået af, og da jeg kraftigt går og overvejer at starte på Warhammer Online er det nok ved at være på tide at foretage en opgradering.
    Da jeg ikke er nogen haj til alt der har med hardware at gøre, vil jeg foretrække en maskine der allerede er samlet fra producenten af. Den skal kunne trække de nyeste spil, og også Diablo III når det engang rammer gaden.


    Der udover skal jeg også have skaffet mig en ny skærm, da jeg simpelthen syntes det er synd og skam at spille på en sølle 17" skærm.
    Har tænkt på en 22" skærm fra Samsung, gerne i sort. Og så skal den for alt i verden ikke være en af de skærme hvor man kan spejle sig i.


    Håber der sidder nogle derude som vil bidrage med deres forslag til den bedste løsning.


    Mit budget ligger på omkring 10.000,- kr. og det er til både computer og skærm.


    På forhånd tak.


    EDIT: Har ingen planer om at OC'e.

  • Ville foreslå dig først at kigge rundt i andre tråde.
    Fx min og rocco's (begge disse samles selv)


    Selvom du gerne vil købe en færdig lavet, så er der meget at vinde ved lige at sætte sig ind i hvordan den skrues sammen og så købe delene hver for sig.


    Mht. skærm er der de her to til henholdsvis 2300 og 2400 Samsung og BenQ ellers er denne Samsung 2493hm de ekstra $ værd, tak til Maesty for at foreslå den :cheers:


    Hvis du absolut ikke gider sætte dig ind i det kan du jo følge med i denne tråd


    Edit: ja lad vær med at poste på tom mave - så mange stavefejl og broken links... :boxed:

    There are 10 types of people, those who understand binarycode and those who don't

    Rettet 3 gange, sidst af Crookie ().

  • Hej Crookie,


    Ja, der er uden tvivl penge at spare ved at samle selv, men jeg har simpelthen ikke mod på at gå i krig med det lige pt.
    Så hellere købe en samlet maskine som virker 100% som den skal.


    Angående skærm, så linker du til nogle 24" - det jeg leder efter er 22", da jeg tror at en 24 vil blive for stor i forhold til hvor tæt jeg sidder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus
    Hej Crookie,


    Ja, der er uden tvivl penge at spare ved at samle selv, men jeg har simpelthen ikke mod på at gå i krig med det lige pt.
    Så hellere købe en samlet maskine som virker 100% som den skal.


    Angående skærm, så linker du til nogle 24" - det jeg leder efter er 22", da jeg tror at en 24 vil blive for stor i forhold til hvor tæt jeg sidder.


    Ah undskyld missede lige at det var 22".


    Desuden, ok hvis du ikke har mod på det er det jo fint, men det er jo en god ting at kunne;)
    Et godt sted, hvis du vil prøve at finde en god gaming cp er fønix, linket er nedenunder(de er uden skærm, men du kan tilføje den når du tilpasser).
    Fønix


    Desuden bør du nok tilføje at du ikke vil OC'e, gætter jeg da på du ikke vil siden du ikke er frisk på at bygge den selv.


    Evt. ja den linket over ovenover ser vild ud til prisen.

    There are 10 types of people, those who understand binarycode and those who don't

    Rettet 2 gange, sidst af Crookie ().


  • Tak for links, ser lige lidt nærmere på dem.


    Og ja, du har selvfølgelig ret i at jeg ikke skal OC'e. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Crookie


    Hvordan fandt du den? da jeg kiggede på siden kunne jeg ikke se andet en quad core, hvis prisen skulle over de 6000


    Her http://www.topdata.dk/group.asp?group=137&sub=137

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Er ikke rigtig på udkig efter mus og tastatur pt. så vil foretrække ikke at købe en pakke hvor det er inkluderet.


    Der udover vil jeg nok foretrække en 22" Samsung skærm i stedet for en Acer.
    Vil jo være smartest hvis jeg kunne bestille på computer og skærm fra samme firma.


    Men kom endelig med flere forslag. :)

  • Jamen det er bare det at pt er det Topdata og Getmore der har de billigste og bedste samlede computere. Du kunne købe denne http://www.topdata.dk/product.…oduct=5300&sub=326&page=1 og så købe skærmen et andet sted. Topdata har åbenbart kun asus skærme.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Hvordan kan det være at det ikke er muligt at få Vista med til den computer inde på topdata?
    Evt. andre bud på en god computer der kan trække Warhammer Online, Diablo III etc?


    Der må meget gerne følge OS med.