Hvordan sætter jeg en canon printer trådløst op? (Den har indbygget trådløs)

  • Jeg har købt en Canon pixma MP600R.
    Men jeg kan ikke finde ud af at få den trådløs til min router,
    Jeg kan sagtens få den frem ved at sætte den til med netkabel, og så sender min bærbar trådløst til router,
    og så router videre til printer med netkabel.


    Men kan ikke regne ud hvordan jeg får den på uden kabel.
    Så håber der er en som kan forklare det for mig.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Ja har skam kigget i den, Men den forklare det ikke super godt.
    så jeg skal gætte mig frem, Der står man bare skal søge efter den med et program som følger med,
    og der finder den ingenting før jeg sætter kabel i printeren.


    Edit: Faktisk havde jeg først købt en demo model,
    Men der var ikke brugsanvisning eller noget med til.


    Så valgte at give de 500kr mere for at få en der havde, og så kan jeg ikke fatte en skid af den.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

    Rettet en gang, sidst af Susperia ().

  • Kender nada til canon, så jeg famler sgu nok lige så meget i blinde som du måske gør. Har du fjernet krypteringen på dit netværk ? Hvis det ikke er sat op i printeren, hvis den understøtter den kryptering du bruger, så virker det jo ikke. Så hvis du sætter alt til at køre uden nogen form for kryptering så burde det jo ihvertfald virke.... ?


    Hvis du godt kan finde printeren med det der program når den har LAN-kabel i røven, så er det jo ikke et firewall-problem.

  • Ligesom Grill kender jeg heller intet til Canon printere men kunne det tænkes man måske skulle tilslutte den via USB første gang for at give den nogle indstillinger og info om det trådløse?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • PIXMA’erne understøtter 802.11b/g ... Faldt ikke lige over hvilken slags krypteringer de understøtter, men først og fremmest skal den jo virke uden kryptering for at udelukke det som en fejlkilde ... Vil vel være nemmest ... Medmindre du lige hopper ind i printeren menuer og ser om du kan finde noget med netværk at gøre...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Ligesom Grill kender jeg heller intet til Canon printere men kunne det tænkes man måske skulle tilslutte den via USB første gang for at give den nogle indstillinger og info om det trådløse?


    Det er ikke nødvendigt med HP´s, så det samme er vel gældende med Canon´s ... ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    PIXMA’erne understøtter 802.11b/g ... Faldt ikke lige over hvilken slags krypteringer de understøtter, men først og fremmest skal den jo virke uden kryptering for at udelukke det som en fejlkilde ... Vil vel være nemmest ... Medmindre du lige hopper ind i printeren menuer og ser om du kan finde noget med netværk at gøre...



    Det er ikke nødvendigt med HP´s, så det samme er vel gældende med Canon´s ... ?


    Ok, som sagt er jeg ikke inde i det trådløse og slet ikke når det gælder Canon. Har min Brother 560CN som er sat til via LAN kabel og det var lige til at finde ud af :crazyeyes:


    De eneste lignende tråde jeg kan finde på google er til Ubuntu linux og det hjælper jo ikke meget.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Tak for jeres input.
    jeg vil lige prøve som GrillRotten siger, Med at tage krypteringen fra,
    Selvom jeg godt nok har prøvet at sætte den op på samme måde som routeren er nu.


    Problemet er nok at jeg ikke fatter hvordan jeg skal få printer og router i kontakt uden kabel,
    Jeg har i forvejen ikke meget forstand på trådløst net.


    Min pc er sat til printer med usb kabel, Mine 2 bærbare med trådløst og min kærestes pc med netkabel til router.


    Og alt det virker perfekt, så længe det kabel er forbundet imellem router og printer.


    Edit: Overrasket over du fandt brugsanvisningen, Det kunne jeg ikke.
    Så kunne jeg jo godt have sparet de 500kr og beholdt den demo model jeg havde købt.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

    Rettet en gang, sidst af Susperia ().

  • Med hp´s wireless, er det installationsprogrammet der konfigurer forbindelsen
    Er der ikke et punkt i installationen at du skal vælge enten med kabel eller wireless?

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnny
    Med hp´s wireless, er det installationsprogrammet der konfigurer forbindelsen
    Er der ikke et punkt i installationen at du skal vælge enten med kabel eller wireless?


    Nej den søger bare efter printer, og finder intet når jeg ikke har det kabel i routeren.
    Men finder den med det samme når jeg sætter kabel i, Og så kan jeg indstille de forskellige ting, også trådløst. men det virker så alligevel ikke når jeg tager det kabel fra.


    Det er nok bare en dum lille ting jeg ikke gør rigtigt.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Der ligger noget "Canon Network Setup and Tool" på Canon's hjemmeside - har du prøvet det?


    http://software.canon-europe.com/products/0010397.asp


    ja det er det jeg prøver med, Og det er også det jeg kan ændre i opsætning når først kabel er sat i.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD