Nyt headset, 5,1 eller 7,1

  • Hej.


    Jeg sidder pt og leder efter nyt headset, men ikke rigtigt hvad jeg skal vælge. Har meget længe haft plantronics DSP-500(meget gammel mod) da det er virkeligt dejligt at have på i 24timer+.


    Men da jeg har fået Vista på den nye comp. og plantronics ikke ønsker at udvikle drivere der fungere til dette, må jeg finde noget andet, da microfonen heletiden bliver muted. Hvilket kan være noget så belastende når man sidder på ventrilo og fyre noget CS.


    Har kigget på Plantronics gamecom 777, der skulle ramme markedet her i september. Men kunne godt tænke mig at hører om der var andre forslag. evt. der snart rammer markedet eller måske et kvalitetsheadset fra nogle af de lidt mere ukendte mærker.


    Som nævnt skal det være 5.1 eller 7.1 + microfon og har allerede søgt en del, men kan ikke finde nogle som falder i min smag.


    Prisen er underordnet, men gider ikke have sådan noget billigt skrammel til 3-500kr.



    Jesper

  • speedlink medusa 5.1 home edition evt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • dette headset skulle også være ret godt... http://www.tweakup.dk/article/1496/dk/ . Koster omkring de 500kr :) http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=347073

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    kommer jo an på, hvor meget du vil give, men Razers barracuda skulle altså give maks gas.


    http://www.overclockers.co.uk/…p?prodid=SP-001-RA&tool=3


    skal siges, at de lydmæssigt spiller ligeså godt som et par Steelseries siberia. efter at have testet dem, men der er stadig langt op til et par Nice HD555 :)

    Det skal da så være fordi at de har fået løst de kvalitetsproblemer de har haft med barracuda´en, Havde sådan et par inden mine sennheiser pc350 og jeg havde stortset kun bøvl med dem.
    Af en eller anden årsag var der kun diskantlyd i bahøjtalerne og dette forvrængede lydbilledet en del og så var der meget støj på mic´en som var meget lav i forvejen :rolleyes:

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnny

    Det skal da så være fordi at de har fået løst de kvalitetsproblemer de har haft med barracuda´en, Havde sådan et par inden mine sennheiser pc350 og jeg havde stortset kun bøvl med dem.
    Af en eller anden årsag var der kun diskantlyd i bahøjtalerne og dette forvrængede lydbilledet en del og så var der meget støj på mic´en som var meget lav i forvejen :rolleyes:


    Det bliver ihvertfald ikke barracuda'en fordi jeg ved der kommer/er kommet en ny model. Derudover har jeg prøvet dem en del og ikke lige min kopte.


    Har et par sennheiser HD570 som spiller rigtig fint, men desværre ingen mikrofon som jeg efterlyser.


    PC350 har jeg allerede kigget på, men kunne som nævnt godt tænke mig at prøve noget 5.1 eller 7.1 for at se hvordan det fungere i spil.


    Men pt. ligger valget mellem plantronics gamecom 777 eller sennheiser PC350.


    Men kom gerne med flere bud, prisen er som sagt ikke noget problem ligemeget om det er 1-5000 kr. Det eneste krav er som sådan at det har mikrofon samt at jeg gerne ville prøve 5.1/7.1 hvis man kunne få noget i ordenlig kvalitet. PT. har jeg selv kun kunne finde nogle ret billige plastikmodeller som jeg ikke gider ejer.


    Jesper