Argh! Glemte at slette gamle drivere!

  • Hej alle sammen


    Mit gamle grafik kort på 4 år sluttede sin levetid for få dage siden. Jeg har så købt et nyt grafik kort og satte det i computeren. Computeren startede og skærmen tændte, super det hele virkede!


    Da windows var startet op satte jeg den cd i som fulgte med det nye grafik kort med drivere og Installerede driverene, i slutningen af installationen skulle computeren genstartes og det sagde jeg så ja til. Computeren genstartede men skærmen forblev slukket! Jeg ventede et stykke tid men skærmen forblev slukket!


    Jeg slukkede computeren og prøvede så at tænde igen, men skærmen starter ikke op. Computeren starter og kører, intet problem der!


    Jeg glemte helt at slette de gamle grafik drivere på computeren og jeg er sikker på at det er her problemet ligger!


    Nu ved jeg bare ikke hvad jeg skal gøre da ikke starter op! Please jeg håber en kan hjælpe mig, hvad skal jeg gøre?

  • Hvor gammel er din skærm? Kan det være den der er stået af? For hvis der intet billede er kan du jo ikke engang starte den op i fejlsikret tilstand og så bliver det svært at slette de gamle drivers.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Er det ikke bagud kompatibelt? Det mener jeg da det er.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Hej


    tak for de hurtige svar :D


    dasjap>


    Skærmen er en helt ny phillips fladskærm som fungerer ganske fint.
    Ja jeg kan ikke noget som helst se! Men computeren starter og kører helt perfekt. Tænkte på om man kunne trukke på F8 og hvis man så vidste præcis hvad man skulle trykke for at starte i fejlsikret tilstand og slette de gamle drivere i blinde!?!


    WinterSilence>


    nej grafik kortet er et pci express 2.0 mit bunkort har både AGP port og PCI express 2.0 port så dette er ikke problemet.


    Jeg er ret sikker på at det blot er driverne som kikser, men problemet er at jeg intet kan se nu og tænkte på om det kunne hjælpe at resete bios? Jeg ved bare ikke hvordan man gør!?


    Tak for jeres hjælp :)

  • [quote]Oprindeligt indlæg af Kajor
    Hej


    tak for de hurtige svar :D


    dasjap>


    Men computeren starter og kører helt perfekt. Tænkte på om man kunne trukke på F8 og hvis man så vidste præcis hvad man skulle trykke for at starte i fejlsikret tilstand og slette de gamle drivere i blinde!?!


    Nej det kan du ikke, det ville jo være umuligt at vide om man trykker de rigtige steder. Du kan prøve at pille batteriet ud af bundkortet, ved ikke om det vil hjælpe men det er da et forsøg værd. Du piller det bare ud og sætter de i 5 min efter.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Hej dasjap


    Håber ikke at du er gået i seng endnu :D


    Det virkede sørme :D:D:D:D


    Nu er problemet bare at jeg aldrig har haft resetet bios før og nu får jeg muglighederne:


    Press F11 for Boot Menu
    Press F2 to run Setup
    Press F1 to load default values and continue


    hvad skal jeg gøre ?

  • Du skal huske at stille tiden i bios, ellers kan den godt finde på at brokke sig.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • ØØØVVVV


    Selvfølgelig sker det at at computeren pludselig slukkede inden jeg fik gjort noget efter resetning af bios.


    Jeg startede computeren igen, men nu startede skærmen igen ikke!


    Jeg tog CMOS bat. ud igen og ventede 5 min. men det samme når jeg tænder igen, skærmen starter ikke!! Hjæp, nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre!:(

  • Godt nok, for jeg var sgu på bar bund igen igen :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Tror det var noget med at hvis det er et 8800gt/gts/gtx så skal dit pci slot være min. 1.1.


    Er ikke lige helt sikker, men mener det er sådan det var.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • PCIE 1.0a er IKKE altid bagudkompatibel med PCIE 2.0. PCIE 1.1 er bagudkompatibel, men stadig kun i en sådan grad så det tidl. virker i cirka. 50% af de tilfælde, hvor man prøver.


    Og her kommer det an på, om motherboardets BIOS virker sammen med grafikkortets BIOS - forstået i den forstand at der kan opstå mistimings mellem RAM og grafikkort henover PCIE-bussen.


    I forhold til kompatabilitetetsproblemet er GeForce 8800GT specielt bygget til, at være bagudkompatibelt, da det udkom på et tidspunkt, hvor ikke mange havde fået PCIE 2.0.


    Man kan læse en hel del om dette problem på NVIDIA's forum, som er proppet med indlæg fra folk der har problemer. Der er en tråd på HOL, om det samme emne hér også:


    http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=452348